Ook een groeimotor heeft een groeimotor nodig

Slimme online oplossingen voor een lastige markt

Loket - logo

Het strategische doel

Als grote speler in de wereld van salaris en HR biedt Loket.nl haar klanten een online applicatie voor waarmee de administratieve werkzaamheden aanzienlijk verminderd worden. Van het invoeren van salarismutaties tot het bijhouden van complete digitale personeelsdossiers: alles in één overzichtelijke en veilige applicatie. Maar liefst 120.000 werkgevers ervaren al het gemak en ruim 1 miljoen medewerkers ontvangen hun loonstroken via Loket.nl. Door de kracht van slimme online oplossingen te combineren met het aanbieden van interessante content over de mogelijkheden van de applicatie, is het gelukt om van de website een lead generatie-motor te maken die per maand gemiddeld 250+ leads oplevert.

Wie

WIE IS LOKET

Een Tilburgs softwarebedrijf met de ambitie de grootste aanbieder van salaris- en HR-software van mkb-Nederland te worden.

UITDAGING

DE UITDAGING

New business genereren en snel groeien in een sector waar online oplossingen voor software en HR vele aanbieders kent.

Cijfers

TE BEHALEN CIJFERS

Loket.nl is erin geslaagd in drie jaar tijd de leadgeneratie om te buigen van incidenteel naar structureel en haalt nu iedere maand gemiddeld 250+ leads binnen.

Dynamische pagina vertoning

Website als lead generator

Hoe wij het zelf ervaren

Gestart in juli 2017

Website als lead generator
Uitgaan van eigen kracht

Dynamische pagina vertoning
Om de uitgebreide dienstverlening van Loket.nl goed tot recht te laten komen op de website was het belangrijk een manier te vinden om twee doelgroepen aan te spreken. Met behulp van Salesfeed hebben we ingeregeld dat afhankelijk van de bezoeker de juiste homepagina getoond wordt. Salesfeed herkent wat voor soort bedrijf achter een ip-adres schuilt en toont op basis daarvan de werkgevers- óf de accountantspagina. Op die manier splitsen we direct aan het begin van de funnel de getoonde content voor de bezoekers.

Bekijk dit project!

Sofie Nuijten - Loket.nl
“Door het persoonlijk contact kennen we de mensen van Contentleaders goed en dat zorgt voor zowel een effectieve samenwerking als een fijne sfeer.”

Sofie Nuijten, Marketing & communicatiemedewerker

Gestart in juli 2017

Uitgaan van eigen kracht
Website als lead generator

Google Ads op functionaliteiten
Het tonen van de juiste pagina voor de juiste doelgroep is een mooie feature, maar we spreken pas van een groeimotor als we leads binnen krijgen op bijvoorbeeld een download van een brochure of whitepaper. In deze lastige b2b-markt is er in ieder geval geen gebrek aan precies die content. Om toch onderscheidend te zijn, hebben we diverse Google Ad-campagnes draaien, gefocust op zeer specifieke zoekwoorden. SEO-onderzoek toont aan waar het zoekvolume van Nederlandse werkgevers en accountants- en administratiekantoren vooral op gefocust is. Met die kennis hebben we landingspagina’s ontwikkeld die bezoekers de best passende content bij hun zoekopdracht laat zien. Vanaf daar is het converteren van bezoekers makkelijker, niet in de laatste plaats omdat de pagina’s CTA’s bevatten richting de best passende gated content zoals de brochure of een specifieke whitepaper.

Bekijk dit project!

Milan - Contentleaders

Hoe wij het zelf ervaren

Warme broodjes!

Milan, jij duikt voor onze Tilburgse vrienden graag de Analytics in. Hoe gaat dat?
“Wat Loket.nl en wij snel doorhadden is dat in de markt waarin we proberen te groeien, veel kapers op de kust zijn. Het is aan ons om kosten-effectieve ideeën te bedenken en uit te voeren. Het is mooi om te zien dat we nu een tactiek hebben gevonden die goede resultaten oplevert en dan heb ik het niet alleen over de aantallen; de leads die binnenkomen zijn veelbelovend. Zo warm heb ik ze het liefst!”

Kom alles over onze geïntegreerde marketingaanpak te weten:

Onze diensten, werkwijze, wie we zijn én waarom wij je als geen ander kunnen helpen met groei!

Zerocopter klantverhaal