Van kwartaalmeetings tot multidisciplinaire teams en korte lijnen
30 gedreven en resultaatgerichte marketing-fanatiekelingen, verdeeld over twee teams onder één dak. Daar krijg je als klant van Contentleaders mee te maken. Professionals die elke dag de juiste strategieën naadloos verbinden aan een excellente uitvoering. In combinatie met directe, open en creatieve communicatie helpen we bedrijven op die manier hun marketingdoelen te realiseren.
Je wordt klant, en dan?
In een eerder blog legden we uit hoe grondig en resultaatgericht we in het sales traject te werk gaan. Maar hoe gaat het vervolgens in z’n werk, hoe hebben we het met elkaar georganiseerd? En wat gebeurt er als we starten met het najagen van jouw doelen?
De (digitale) handtekening is nog nat. Gefeliciteerd, welkom bij Contentleaders! Vanaf nu staat er een volledig marketingteam op je te wachten. Vanaf nu pas? Ja, in het voortraject kom je nog niet iedereen tegen. Wanneer we voor jou bezig zijn met het vaststellen van de juiste strategie en bijbehorende doelen en activiteiten, heb je voornamelijk te maken met marketing managers, strategen en conceptontwikkelaars. Daarna stellen we je voor aan het complete team dat voor jou aan de slag gaat. Waarom hebben we het zo gedaan? Wij geloven in teamwork en korte lijnen. In plaats van projecten die van discipline naar discipline gaan, doen wij het samen. Dit zorgt voor een sneller én beter resultaat.
Leer jouw marketingteam beter kennen
Team Contentleaders is ruim 30 man sterk. Om onze klanten de aandacht te geven die zij verdienen, werken we met twee uitvoerende teams en een support team. Het support team bestaat uit marketing managers, front- en back-end developers, strategen, conceptontwikkelaars en een foto- en videograaf. Daarnaast hebben we twee uitvoerende teams, bestaande uit:
- Copywriters,
- Grafisch ontwerpers,
- SEO/Google Ads experts en
- Marketing Automation specialisten.
We combineren kennis van verschillende branches (denk aan: softwarebedrijven, accountancy, financiële dienstverleners, maar ook werving en selectie en HR) met de expertise van verschillende marketing disciplines. We houden van korte lijnen, direct contact en communiceren veel via Slack, interne meetings, en videobellen. Wat is voor jou het voordeel? Je hebt bij Contentleaders 1 aanspreekpunt, en toch contact met het hele team. Mails blijven niet in de mailbox van een individu hangen, daardoor hebben we minder last van vertragingen en hebben we snelle actie-reactie.
Hoe gebruiken onze marketingteams jouw plan?
Voordat je jouw team ontmoet, heb je natuurlijk al een heel traject afgelegd. We hebben de koers en grote doelen bepaald, hiervan afgeleid liggen er concrete plannen (de OGSM) en er is een Brand Identity Matrix (BIM) ontwikkeld.
We gebruiken al deze informatie en stukken als leidraad. Designs en teksten worden gespiegeld aan zowel de gestelde doelen als de BIM. Zo zorgen we dat alles wat wij maken en doen niet alleen past bij jouw merk, maar ook bijdraagt aan jouw doelen: van leadgeneratie tot naamsbekendheid of een lagere churn.
Dat het klopt met wat we eerder hebben afgesproken, is natuurlijk belangrijk. Wat we nog veel belangrijker vinden, is jou en jouw merk beter leren kennen en horen wat jij ervan vindt. Dit doen we met wekelijkse of tweewekelijkse calls en kwartaalmeetings. De calls zijn bedoeld om vinger aan de pols te houden, prangende vragen te beantwoorden en de planning op kortere termijn in de gaten te houden. In de kwartaalmeetings zoomen we in de op de resultaten van de afgelopen maanden en kijken we verder vooruit. Zo blijf jij altijd betrokken bij ons werk, en wij bij jouw merk.
Benieuwd of we jouw marketing ambities kunnen waarmaken?