Dé formule om resultaat uit je marketing te halen

Goeiemoggel, 5 kiklo inktvip, wie?

Je kent ze wel, die reclames… Drie weken na de lancering van de commercial is de term “Goeiemoggel” gemeengoed geworden. Geslaagd? Misschien. Je merk is gelanceerd en iedereen heeft het er binnen no time over. Maar terwijl het los gaat, blijft het rustig bij jou. Hoe kan dat? Is het wel bekend dat deze briljante reclame van jou afkomstig is? Is je merk wel onderdeel van deze commercial? Is dit het resultaat dat jij wilde behalen?

Je merk is top of mind; maar alleen je merk verkopen, is niet interessant. Dat weten we al lang. We verkopen geen producten meer, we verkopen de oplossing. Zo verkopen we geen boor, we verkopen gaten. En die zijn het beste te maken met jouw boor, uiteraard!

Hoe maak je dan jouw gat in de markt en wat is dan het fundament dat het resultaat gaat behalen? Je potentiële klant moet de impact voelen, het is belangrijk dat ze snappen dat deze promotie om je product of dienst draait én ze moeten de relevantie voelen om het product of de dienst aan te schaffen. Je klant moet reden hebben om in actie te komen! Nog wat abstract? We maken het concreet:

Marketing formule

Impact

Zorg ervoor dat jouw uiting impact maakt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Om je te helpen met de manier waarop je impact kunt maken, hebben we het volgende ezelsbruggetje:

SLIP IT

Smile – Geeft een glimlach
Laugh – Geeft een echte lach
Informs – Vertel iets dat je nog niet wist
Provokes – Geeft een emotionele reactie
Involves – Is een connectie/interactie
Think – Zet je aan het denken

Zorg dat de uiting die je verspreidt, resulteert in minstens één van de bovengenoemde vormen van impact.

Merkbouw

Over merkbouw hebben we het al gehad. Een campagne kan nog zo goed zijn, als het niet bijdraagt aan de opbouw van je merk, heeft het weinig zin. Als mensen niet weten dat ze bij jou dat product kunnen afnemen, dan komen ze niet. En dat is niet het resultaat dat je wilt!

Relevantie

Zorg dat je uitingen relevant zijn voor de doelgroep die jij voor ogen hebt. Als ik thuiskom, een grappige reclame voorbij zie komen, maar hem ‘s avonds al weer kwijt ben, dan heb ik er niks aan. En jij nog minder.

Klinkt best haalbaar, toch? Bedenk een goed fundament dat zorgt voor het resultaat dat jij wilt behalen. Blijkt het toch lastiger dan verwacht, dan bieden we je graag onze boor aan, en maken we samen het gat in de markt!

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

Een greep uit onze
actuele blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren en optimaliseren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons je relevante inhoud en aanbiedingen te tonen.

Alles accepteren Opslaan

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou helpen groeien