Goeiemoggel, 5 kiklo inktvip, wie?
Je kent ze wel, die reclames… Drie weken na de lancering van de commercial is de term “Goeiemoggel” gemeengoed geworden. Geslaagd? Misschien. Je merk is gelanceerd en iedereen heeft het er binnen no time over. Maar terwijl het los gaat, blijft het rustig bij jou. Hoe kan dat? Is het wel bekend dat deze briljante reclame van jou afkomstig is? Is je merk wel onderdeel van deze commercial? Is dit het resultaat dat jij wilde behalen?
Je merk is top of mind; maar alleen je merk verkopen, is niet interessant. Dat weten we al lang. We verkopen geen producten meer, we verkopen de oplossing. Zo verkopen we geen boor, we verkopen gaten. En die zijn het beste te maken met jouw boor, uiteraard!
Hoe maak je dan jouw gat in de markt en wat is dan het fundament dat het resultaat gaat behalen? Je potentiële klant moet de impact voelen, het is belangrijk dat ze snappen dat deze promotie om je product of dienst draait én ze moeten de relevantie voelen om het product of de dienst aan te schaffen. Je klant moet reden hebben om in actie te komen! Nog wat abstract? We maken het concreet:
Impact
Zorg ervoor dat jouw uiting impact maakt. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Om je te helpen met de manier waarop je impact kunt maken, hebben we het volgende ezelsbruggetje:
SLIP IT
Smile – Geeft een glimlach
Laugh – Geeft een echte lach
Informs – Vertel iets dat je nog niet wist
Provokes – Geeft een emotionele reactie
Involves – Is een connectie/interactie
Think – Zet je aan het denken
Zorg dat de uiting die je verspreidt, resulteert in minstens één van de bovengenoemde vormen van impact.
Merkbouw
Over merkbouw hebben we het al gehad. Een campagne kan nog zo goed zijn, als het niet bijdraagt aan de opbouw van je merk, heeft het weinig zin. Als mensen niet weten dat ze bij jou dat product kunnen afnemen, dan komen ze niet. En dat is niet het resultaat dat je wilt!
Relevantie
Zorg dat je uitingen relevant zijn voor de doelgroep die jij voor ogen hebt. Als ik thuiskom, een grappige reclame voorbij zie komen, maar hem ‘s avonds al weer kwijt ben, dan heb ik er niks aan. En jij nog minder.
Klinkt best haalbaar, toch? Bedenk een goed fundament dat zorgt voor het resultaat dat jij wilt behalen. Blijkt het toch lastiger dan verwacht, dan bieden we je graag onze boor aan, en maken we samen het gat in de markt!