Dit is Sander.

Hij kan wansmaak van klanten tolereren en maakt droge grappen.

Waardoor kom jij met een lach het kantoor binnen?

“De gezelligheid en dat elke dag anders is. We werken hard en het is een gezellige boel. De samenwerking in het team maakt het werk divers. Er is tijd voor lol, grapjes, goede dingen maken en experimenteren. Geen 9 tot 5 mentaliteit, dezelfde soort humor, een inner nerd. We laten het elkaar weten als er goed werk is gedaan. Daardoor krijg je openheid in het team. Je bent niet anoniem, geen radertje, maar juist erg betrokken bij het bedrijf. Uiteraard zijn er soms wat dingen die moeten gebeuren, dat houd je altijd. Er zit echter veel meer en genoeg tussen wat heel tof en top is. Ik kom met een lach het kantoor binnen omdat we samen echt goede en leuke dingen maken!”

Wat is het geheim van jouw baan?

“Dat ga ik niet vertellen, dan wordt het gevaarlijk, haha! Het geheim van mijn baan is dat ik als grafisch vormgever ook websites bouw en fotografie doe. Daarnaast leer ik animeren en maak ik een beetje video’s. Die combinatie zorgt dat het voor mij afwisselend blijft: ik ben niet alleen brochures aan het opmaken, maar denk ook mee bij concepten en ontwikkeling ervan, bouw websites en kom bij klanten op locatie om te fotograferen. Een ander geheim is dat we veel ruimte krijgen om te leren, zoals ik nu leer animeren. Dan krijg je een website waar kleine elementen net wat meer opvallen en impact op de doelgroep maken.

De sfeer: serieus en hard aan het werk, met geintjes of ouwehoeren tussendoor.

Waar ben je trots op?

“In de afgelopen tijd heb ik met twee collega’s een toffe campagne bedacht en uitgewerkt. We hadden een half uur voor de presentatie aan de klant, maar die gaf na 5 minuten al aan dat we konden beginnen! Dat het meteen raak is, dat is heel fijn.”

“We hebben de vrijheid om het anders te doen, kunnen als team ontdekken. En af en toe op je bek gaan hoort erbij en mag. Niet te vaak natuurlijk, dan raken we de klant kwijt 😉 Maar het kan gebeuren dat een campagne niet loopt. Dan leg je het uit aan de klant, herstel je waar mogelijk of start je een nieuwe campagne. Het belangrijkste: dat we ervan leren!”

Wat is jouw uitspraak?

“Mijn uitspraak is begonnen na een opmaakvraag. Klanten hebben soms een andere smaak dan wij 😉 Met de wensen van de klant werd een opmaak van een element steeds lelijker en lelijker. Dat raad je de klant dan één, twee, drie keer af. Onze klanten zijn soms ook gewoon eigenwijs. Uiteindelijk moet je dan met ze mee gaan om ze tevreden te houden. Dat is dan even belangrijker. Overigens gaan onze klanten vaker in één keer wél mee.”