Dit is Cornelis.

Geniet het meest van groeien.

Waar kom je ‘s ochtends je bed voor uit?

“Ik vind het heerlijk om bedrijven te helpen groeien. Niet toevallig ook de bestaansreden van Contentleaders: organisaties vooruit helpen. Ik vind bijna niets leuker leuker dan als ik zie dat een klant energie van ons krijgt. En nog mooier: als een klant door ons werk een stukje kan groeien. Daar sta ik met liefde een paar uur eerder voor op.”

Hoe ben jij onderdeel van Contentleaders geworden?

“Een paar jaar geleden werkte ik als freelance marketeer, ontwerper en bouwer van websites. Ik werd betrokken bij een project van AFAS om een platform op te richten, samen met Israël, Robert, en Roald. Het was de Champions League van marketing wat we daar deden. Het concept dat we hadden neergezet was zo ijzersterk, we waren ervan overtuigd dat we deze manier van marketing beschikbaar moesten maken voor MKB-Nederland. Nu zijn we ruim 3 jaar verder en hebben we echt impact gemaakt voor veel van onze klanten. Ik vind dat we nu al Champions League-niveau spelen –de afkorting van Contentleaders is niet voor niets ook CL, haha!– maar uitgeleerd zijn we nooit. Er is altijd ruimte voor verbetering en vernieuwing door nieuwe ontwikkelingen. We werken keihard aan ons team om op een steeds hoger niveau te presteren. Anderhalf jaar geleden werkten we nog met ons vieren, nu zijn we met 18 mensen op kantoor. Nog heel even en we hebben twee volledige elftallen lopen!”

‘sometimes you win, sometimes you learn’

Hoe verklaar je die snelle groei?

“We werken sinds meet af aan volgens de scaling-up methodiek en zijn –conform die methode– heel erg datagedreven. We weten precies hoeveel uren klanten afnemen en wat voor een werkzaamheden we binnen die abonnementen doen voor de klant. We houden een churn en onboarding rate bij, zodat we meer inzicht hebben in het gedrag van klanten. Daarnaast, iedereen bij CL logt en tagt zijn/haar werkzaamheden. Dat helpt ons heel erg om te sturen op groei. We weten precies waar de werklast ligt, hoe correctierondes uitpakken, hoe declarabel we werken en waar capaciteit tekort of teveel is. En dat is dan allemaal bedrijfsvoering. Ik denk dat onze snelle groei ook verklaarbaar is vanuit ons concept. Bedrijven zien dat we ondersteunen met de business strategie, propositie, operationele marketing, tja…wat niet eigenlijk? Wij zeggen: ‘Marketing is zo sterk als de zwakste schakel’. Je moet breed kijken, van propositie tot website tot wat dan ook en dat is precies waar wij bij helpen. Ik geloof heel sterk dat wij het marketingbureau van de toekomst zijn en dat onze werkwijze de manier van werken is waar de hele marketingwereld naartoe gaat bewegen.”

Wat zoek jij in medewerkers?

“Heel simpel: mensen die een stap harder willen zetten om een klant te leren kennen. Mensen die werk leveren dat meer is dan ‘hap-snap-alsjeblieft-succes-ermee’ en tot slot niet angstig zijn om te experimenteren. Onderuit gaan hoort erbij, dat houd je niet tegen. het motto dat je moet kunnen aanhouden bij ons is: ‘sometimes you win, sometimes you learn’. En dat is natuurlijk een cliché waar je met rollende ogen aan voorbij kunt gaan, maar het is wel de essentie om in staat te zijn om met deze nieuwe manier van marketing bedrijven te helpen groeien.”