Website bezoekers werven – van website naar marketing machine (4)

Als je eenmaal een goed converterende landingspagina hebt gebouwd, moet je website bezoekers werven. Het is van groot belang dat je dit op de juiste manier doet en naar de juiste doelgroep. Als je namelijk zorgt voor relevant verkeer, dan zal jouw landingspagina veel beter converteren.

Website bezoekers werven met advertenties

Je hebt twee soorten verkeer: organisch en betaald verkeer. Hoewel we organisch verkeer zeker niet vergeten, focussen wij ons op betaald verkeer. Met betaald verkeer kun je in korte tijd grote resultaten bereiken, en kun je snel bijsturen. Hierdoor kun je precies zien wat elke euro oplevert waardoor je tot in het oneindige kunt optimaliseren. Ook is betaald verkeer direct schaalbaar. Als je het budget verhoogt, krijg je meer verkeer en dus ook meer leads. Om betaald verkeer uit jouw doelgroep te krijgen, kun je -afhankelijk van jouw doelgroep- diverse kanalen gebruiken. Zorg dus dat je tijdens het interview met jouw gekozen doelgroep ontdekt waar jouw doelgroep zich bevind. Wij maken veel gebruiken van Google Adwords, Twitter, LinkedIn en Facebook advertenties. Hoe je dit precies doet zullen we later nog op terug komen, maar het belangrijkste is dat je goed meet wat de resultaten van je advertenties zijn. Zorg er dus voor dat Google Analytics goed is ingericht en dat je jouw conversie doelen hebt gedefinieerd.

Om dit te kunnen meten moet je de Google Analytics code op je website zetten, zodat jij de bezoekers kan volgen. Om de resultaten van Facebook advertenties te meten, moet je de zogenaamde Facebook Pixel installeren.

Tip: als je veel tracking codes hebt, kan het prettig zijn om deze met één tool te beheren. Handig hiervoor is de Google Tag Manager. Hiermee kun je precies aangeven welke ‘tags’ waar en wanneer moeten worden getoond.

Optimaliseer je advertenties

Zorg ervoor dat je je echt alleen op die doelgroep focust. Speel in op de pijnen, interesses en behoeften, zodat je een maximaal aantal klikken voor je geld krijgt. Hoe relevanter je advertentie, hoe minder je per klik betaald. Maak dus ook meerdere variaties op advertenties en kijk welke advertentie het beste werkt. Wij maken per advertentie set meestal drie tekst variaties en indien van toepassing zes afbeelding variaties. Kijk vervolgens welke van deze advertenties het beste presteert en maak hier weer een aantal variaties op. De minst presterende/converterende advertentie zet je uit. Let op bij bijvoorbeeld Facebook advertenties dat je je advertenties regelmatig ververst. Als je een maand lang dezelfde advertentie aan een kleine doelgroep toont, dan heeft iedereen deze wel een keer gezien. Blijf je advertenties dus vernieuwen zodra het aantal klikken inzakt.

Van contacten naar leads: lead nurtering

Je hebt nu dus verkeer uit jouw doelgroep op jouw website. Deze bezoekers vullen op de landingspagina het formulier in. Dat betekent dat de contacten nu dus binnenstromen. Echter een contact is nog niet altijd een lead. Je moet deze contacten gaan ‘opwarmen’ of nurturen. Dan pas kun je echt volgen of een bezoeker geïnteresseerd is in jouw product. Hoe je dit doet schrijven we over een paar dagen in deel 5 van deze blog serie: “Van contacten naar leads”.

Meer uit de serie “Van Website naar Marketing Machine”

  1. De juiste doelgroep kiezen
  2. Content maken die leads genereert
  3. Converterende landingspagina’s
  4. Website bezoekers werven
  5. Marketing Automation: van contacten naar leads
  6. Lead opvolging
Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze
actuele blogs