Van eerste contact tot marketingplan en start van je contract

Hoe gaan we bij Contentleaders te werk? 

Bij Contentleaders geloven we in marketing die raakt, in marketing die resultaat oplevert en bijdraagt aan jouw succes en dat van je bedrijf of organisatie. Hoe we dit voor elkaar krijgen? In deze blog nemen we je mee, van het eerste contact tot de start van het contract.

Wij gaan je niet vertellen hoe jij je business moet runnen

… maar we willen wel weten wat je strategie en doelen zijn. Tijdens ons kennismakingsgesprek willen we alles van jou en je bedrijf weten. Zo krijgen wij een goed eerste beeld. Maar, we willen niet alleen jou leren kennen. We willen ook dat jij ons leert kennen. Is er een klik, past onze werkwijze bij jou en jouw bedrijf? Ja? Super! Dan is het tijd voor onderzoek. Hoe ziet jouw branche eruit, hoe groot is jouw marktaandeel en wat zijn relevante trends en ontwikkelingen? Wie zijn jouw concurrenten, wat doen zij beter en wat kunnen wij van ze leren?

Zodra we een goed beeld hebben van jou, de markt waarin jij je bevindt, de kansen en bedreigingen en hoe de concurrentie eruit ziet, kunnen we beginnen met het marketing gedeelte. Dit doen we met een deep-dive, waarin we je het hemd van het marketinglijf vragen. Dit vormt de basis van het Strategisch Marketing plan dat we voor je gaan opleveren.

OGSM, BIM en buyer persona’s

In welke sectoren ben je actief en wil je groeien, wie zijn je belangrijkste doelgroepen (buyer persona’s) en hoe zit de DMU in elkaar? We brengen in kaart waar hun pijnen en winsten zitten. Maar ook: wie ben jij? Hoe wil jij je positioneren ten opzichte van de (potentiële) klant? Dit soort vragen behandelen we in een kick-off. We werken dat uit volgens het OGSM model: objective, goals, strategies en measurements. Het OGSM canvas helpt ons, en jou, om een duidelijke ambitie te formuleren met bijbehorende doelen, strategieen, kpi’s en activiteiten. Zijn we dan klaar? Zeker niet.

We gaan ook aan de slag met een Brand Identity Matrix (BIM), waarin we in 9 blokken jouw merkessentie vangen. Deze geeft houvast bij alles wat we doen. De BIM, in combinatie met de OGSM vormen de uitgangspunten van de marketingstrategie.

Het marketingplan: van strategie naar tactiek en operatie

Wanneer de optimale strategieën voor jouw business zijn bepaald, is het tijd voor een verdere verdieping. We zetten de grote lijnen om in praktische marketingplannen op tactisch en operationeel niveau. Wat is nodig om de strategie uit te voeren en jouw doelen te behalen? Het verlagen van de churn, het verhogen van het aantal leads, het verbeteren van je vindbaarheid: we stellen activiteiten op die bijdragen aan het behalen van deze doelen en bepalen hoeveel tijd we per maand nodig hebben.

Dit vertaalt zich vervolgens door naar een maandelijkse investering voor jou als klant. Je kunt het zien als een marketing-abonnement op basis van een vast bedrag per maand. Zo kom jij niet voor financiële verrassingen te staan.

Goed, laten we een tussentijdse balans opmaken. We hebben nu:

  • Een uitgebreide analyse van jou en jouw business,
  • Een strategisch marketingplan,
  • Een plan op tactisch en operationeel niveau
  • Een contractvoorstel voor jouw marketingabonnement

Dat komt allemaal jouw kant op. Voorzien van een video, waarin we de inhoud en onze voorstellen toelichten. Uiteraard voegen we daar nog een wow-momentje aan toe om je over de streep te trekken… Ben jij daarna net zo enthousiast als wij? Dan zet jij jouw digitale handtekening en gaan we met elkaar aan de slag!

Ontmoet de uitvoerders van het het marketingplan: jouw eigen marketingteam

Nu is het tijd om de marketingplannen op papier, om te zetten in actie. We organiseren een lift-off samen met het team wat voor jou aan de slag gaat. Tegen die tijd hebben we op basis van het plan, een planning op kwartaal niveau gemaakt. Deze lopen we met jou en het team door en bepalen de deadlines. Alle vragen die zij, of jij, nog hebben worden beantwoord en dan is het tijd om gas te geven!

Wij willen natuurlijk graag dat jij succesvol wordt en willen je daarbij zoveel mogelijk ontzorgen. Dat houdt in dat we nauw samenwerken; persoonlijk contact speelt hierbij een belangrijke rol. Wij nemen geen genoegen met een klantrelatie en zetten liever in op een partnership. Dat zit in onze werkwijze verankerd en betekent dat we intensief contact blijven houden.

Om te zorgen dat alles volgens planning verloopt, hebben we wekelijkse of tweewekelijkse calls, een maandelijkse meeting en kwartaalmeetings. Daarnaast kan je altijd rechtstreeks met jouw team communiceren via Slack of gewoon even bellen. Zo ben je altijd op de hoogte van wat er speelt en wat eraan zit te komen!

Meer weten over hoe we samenwerken met onze klanten? Dat lees je in het blog: Een marketingteam in Contentleaders-stijl.

Heb je vragen of wil je meer weten over onze werkwijze? Of ben je benieuwd wat Contentleaders voor jouw bedrijf kan betekenen in 2021?

Brochure Contentleaders

Heb jij behoefte aan een goed marketingplan, structuur en jouw eigen topmarketingteam? Download dan onze brochure

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze
actuele blogs

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou kunnen helpen groeien

Marketing adventskalender:
dagelijks 1 tip