Tool: UTM Builder

Wat doet de UTM Builder?

Met UTM-codes voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Met behulp van deze tool kun je eenvoudig een UTM-code aanmaken. Meer over UTM-codes »

Resultaat boeken
Plak de link van de pagina waarvan je de resultaten wilt bijhouden in Google Analytics in het veld ‘Pagina Link’
Kies de bron waar het verkeer vandaan komt
Kies het medium dat wordt ingezet
Voer de naam van de campagne in
Voer het trefwoord in dat gebruikt wordt voor zoekadvertenties
Zet onder ‘Campagne content’ de inhoud van de advertentie
UTM velden legen Alle velden legen
UTM builder voor utm-tags

Hoe werkt de UTM Builder?

Hoe maak je UTM-codes en welke codes moet je wanneer gebruiken?

1. Plak de link van de pagina waarvan je de resultaten wilt bijhouden in Google Analytics in het veld ‘Pagina Link’;

2. Kies de bron waar het verkeer vandaan komt;

3. Kies het medium dat wordt ingezet;

4. Voer de naam van de campagne in;

5. Voer het trefwoord in dat gebruikt wordt voor zoekadvertenties;

6. Zet onder ‘Campagne content’ de inhoud van de advertentie.

Laatste stap

Bovenstaande stappen gevolgd?
Kopieer jouw URL en gebruik deze om jouw pagina op de juiste bron/medium te verspreiden! In Google Analytics zul je rijke rapporten terugvinden.

Waarom de UTM-code essentieel is voor jouw campagnes

Met UTM-code (of UTM-tags) voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Vaak wordt deze belangrijke tool verkeerd gebruikt, of erger: helemaal niet…

Marketing voor start-ups en scale-ups