UTM Builder
Wat doet de UTM Builder?
Met UTM-codes voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Met behulp van deze UTM builder kun je eenvoudig een UTM-code aanmaken. Meer over UTM-codes »
Hoe werkt de UTM Builder?
Hoe maak je UTM-codes en welke codes moet je wanneer gebruiken?
1. Plak de link van de pagina waarvan je de resultaten wilt bijhouden in Google Analytics in het veld ‘Pagina Link’;
2. Kies de bron waar het verkeer vandaan komt;
3. Kies het medium dat wordt ingezet;
4. Voer de naam van de campagne in;
5. Voer het trefwoord in dat gebruikt wordt voor zoekadvertenties;
6. Zet onder ‘Campagne content’ de inhoud van de advertentie.
Laatste stap
Bovenstaande stappen gevolgd?
Kopieer jouw URL uit de UTM builder en gebruik deze om jouw pagina op de juiste bron/medium te verspreiden! In Google Analytics zul je rijke rapporten terugvinden.
Waarom de UTM-code essentieel is voor jouw campagnes
Met UTM-code (of UTM-tags) voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Vaak wordt deze belangrijke tool verkeerd gebruikt, of erger: helemaal niet…
Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien
In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.