Met UTM-codes voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Met behulp van deze UTM builder kun je eenvoudig een UTM-code aanmaken. Meer over UTM-codes »
Hoe maak je UTM-codes en welke codes moet je wanneer gebruiken?
1. Plak de link van de pagina waarvan je de resultaten wilt bijhouden in Google Analytics in het veld ‘Pagina Link’;
2. Kies de bron waar het verkeer vandaan komt;
3. Kies het medium dat wordt ingezet;
4. Voer de naam van de campagne in;
5. Voer het trefwoord in dat gebruikt wordt voor zoekadvertenties;
6. Zet onder ‘Campagne content’ de inhoud van de advertentie.
Bovenstaande stappen gevolgd?
Kopieer jouw URL uit de UTM builder en gebruik deze om jouw pagina op de juiste bron/medium te verspreiden! In Google Analytics zul je rijke rapporten terugvinden.
Met UTM-code (of UTM-tags) voor Google Analytics, kun je de resultaten van verschillende campagnes bijhouden in Analytics. Vaak wordt deze belangrijke tool verkeerd gebruikt, of erger: helemaal niet…
In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.