Het merk benadrukken in marketing voor groei

Arbeidsmarketing in een krappe markt voor Salves

salves logo

Het strategische doel

Uitdragen van het zijn van innovatieve koploper als het gaat om de kwaliteit van IT bewaken en zo de businesswaarde vergroten. Salves levert met het talent en kunde van zijn consultants testexpertise aan (middel)grote organisaties. De grootste groei-factor van het bedrijf: goede consultants vinden. Tegelijk is de grootste irritatie van deze consultants de tientallen verzoeken van recruiters per maand.

Wie

WIE IS SALVES

Salves vergroot de waarde van bedrijven door de kwaliteit van IT te verhogen

UITDAGING

DE UITDAGING

Salves als werkgeversmerk positioneren voor Test Consultants

Gestart juni 2018

Betrekken van de doelgroep
Platform voor Testers

Breed platform opgezet
Hoe laat je zien, in plaats van het te vertellen, dat je voor Test Consultants een aantrekkelijke werkgever bent? De doelgroep van mogelijke nieuwe medewerkers is een beperkte groep. Om hen aan het merk te binden, hebben we in samenwerking met Salves het platform Test>>Forward opgezet.

Wereldse inzichten delen
Op het platform delen Test Consultants van Salves in inhoudelijke blogs en vlogs opgedane inzichten. Ze reizen de wereld over naar events die interessant zijn voor testers. Met “je kunt niet zelf bij alle events zijn” delen de consultants hun opgedane kennis en inzichten van het event. De vlogs vinden een gretig internationaal publiek!

Koppeling aan de werkgever
Door in te zetten op de vraag ‘wil jij volgende keer reporter zijn?’ positioneren we Salves als een aantrekkelijke werkgever waar Test Consultants de ruimte krijgen om zichzelf te ontwikkelen. Én om voorop te lopen als het gaat om innovaties en trends op testgebied.

Resultaten in één jaar

  • Ruim 150.000 eyeballs op de inhoudelijke video- en blogcontent via alle kanalen
  • 5500 lezers op het platform zelf met gemiddeld 1 minuut 20 leestijd
  • verstevigde positie als aantrekkelijke werkgever

Bekijk dit project!

reinier-verschure

“Onze marketingactiviteiten waren lange tijd onderbelicht, sterk regionaal georiënteerd en onze positie in de markt voornamelijk een gevolg van onze jarenlange relaties met bestaande klanten. Dankzij de creativiteit en daadkracht van Contentleaders hebben we het voor elkaar gekregen onze kennis en kunde landelijk te presenteren en beter over het voetlicht te brengen.”

Reinier Verschure, managing director Salves

2018

Een bruikbaar notitieboek én showcase van de cultuur
The Red Album

Show, don’t tell
De oprichter en algemeen directeur van Salves, Christ Coppens, beschikt over een sterke visie en filosofie als het gaat om het bedrijf leiden en laten groeien. De manier van werken is voelbaar en merkbaar in de hele organisatie, maar nog niet eerder op papier gezet óf gebruikt voor een stevig werkgeversmerk.

Verhalen in een notitieboek om te gebruiken
In een luchtig notitieboek vertellen 14 consultants en 4 klanten niet over het werk, maar over de cultuur van Salves als onderscheidende factor. Notitiepagina’s en ‘doe-opdrachten’ tussendoor zorgen dat het een boek is om te gebruiken, niet om netjes in de kast te zetten. Op die manier komt de cultuur meerdere keren voor het voetlicht.

Bekijk dit project!

Online vanaf april 2019

‘Samen de mooiste resultaten halen’
Optimaal tonen van de mindset van Salves

Mindset, kernwaarden, cultuur voorop
Wat zit er in de cultuur van Salves waardoor het bedrijf aantrekkelijk is voor potentiële nieuwe medewerkers? Om die vraag draait het onderdeel “Werken bij” op de website van Salves. De kernwaarden, beloftes voor consultants en verhalen uit de praktijk staan centraal.

Sollicitaties uitlokken
Dat alles heeft als doel om sollicitaties uit te lokken op de vacatures van Salves.

Bekijk dit project!

Hoe wij het zelf ervaren

Kelvin brengt testers dichterbij Salves

Kelvin, jij bent vanuit ons in de lead voor Salves. Wat betekenen de successen voor jou?
“Om uit zo’n kleine doelgroep (ongeveer 7.000 testers in Nederland) in zo’n korte tijd al zoveel resultaat te behalen, is fantastisch. We hebben het groots aangepakt. Van het Test Forward platform, dedicated voor testers, naar een prachtig notitieboek vol inspirerende cases en het verhaal achter Salves. Zo brengen we de groep testers steeds een stukje dichterbij Salves. De flow werkt en het resultaat daarvan is het bewijs. Maar we geven onszelf niet snel een 10 en we blijven doorgaan om deze ontwikkeling nog verder te verbeteren!”

Kom alles over onze geïntegreerde marketingaanpak te weten:

Onze diensten, werkwijze, wie we zijn én waarom wij je als geen ander kunnen helpen met groei!

Payt klantverhaalZerocopter klantverhaal