Nieuwe profilering voor ambitieus Robidus

De combinatie tussen people en business

Het strategische
doel

Samen werken aan sociale zekerheid: dat is Robidus. 350 professionals werken dagelijks aan de inzetbaarheid van 600 corporate relaties. Hoe ze dit doen? Robidus gelooft in arbeidsperspectief: het stimuleren van arbeidsparticipatie, voorkomen van verzuim en ervoor zorgen dat werknemers ‘fit for the job’ worden én blijven. Maar dat is niet alles. Robidus wil zich profileren als dé partner op gebied van sociale zekerheid. Zowel op zakelijk als menselijk gebied; en precies dit is gecombineerd in een nieuwe profilering en website. Na livegang is er in de eerste maand een complete campagne en podcastserie gerealiseerd.

Strategisch doel Robidus
Wie is Robidus

Wie is
Robidus?

Arbeidsperspectief is de motor van inzetbaarheid in Nederland. Robidus houdt deze motor draaiende: nu én in de toekomst.

De
uitdaging

Robidus profileren als online partner op het gebied van sociale zekerheid. Op een effectieve manier de best practices delen met werkgevers.  

Te behalen
cijfers

Met de nieuwe website zijn er in de eerste maand 17 leads gerealiseerd. Het bezoek op de website is verdubbeld.

Een sterke marketingmotor bouwen Content naar een volwassen niveau tillen

Om partner te worden op gebied van sociale zekerheid, is het van belang om eerst een sterke marketingmotor te bouwen; een inspirerende website. De nieuwe website van Robidus realiseert in de eerste maanden na livegang een percentage van 2%. “Door Conversion Rate Optimization is het mogelijk om dit percentage in de toekomst te verdubbelen. Dit is een kwestie van tijd én blijven optimaliseren”, zegt Milan, online marketeer bij Contentleaders.

Juiste content creëren 

Als kennispartij is het de uitdaging om constant relevante content te creëren. De uitdaging hierbij is om de balans te vinden tussen een dynamisch vakgebied en een complexe doelgroep. Robidus beweegt zich op een terrein van wetten, regels en voorzieningen en richt zich op grotere werkgevers. Robidus onderscheidt zich door kennis aan te bieden die een bedrijf zelf lastig kan vergaren. “Toen ik begon met schrijven voor Robidus was ik best even in shock. De inhoud is complex. Je kunt het niet van de één op de andere dag allemaal begrijpen”, vertelt Floor, copywriter bij Contentleaders. “Daarom is het prettig dat we een goede samenwerking hebben met de klant. Zij delen de inhoudelijke kennis, het is aan mij om hier de juiste content mee te creëren. Content die de juiste doelgroep aanspreekt en uiteindelijk bijdraagt aan zaken als SEO en het conversiepercentage.”

Robidus Portfolio item
Robidus Portfolio item
Robidus Portfolio item

Wat vindt Robidus

Robidus Portfolio item
Robidus Portfolio item
Robidus Portfolio item

Campagne:
Het Nieuwe WGA

Arbeidsmarkt voor de toekomst

Al een aantal jaren ziet Robidus dat het aantal arbeidsongeschikte werknemers in Nederland blijft stijgen. De verwachting is dat deze groei doorzet door krapte op de arbeidsmarkt en de verhoging van de pensioenleeftijd. Voor Robidus een uitgelezen kans om hierop in te spelen. Begin 2020 introduceerde Robidus het WGA Preventie Pakket. Kenmerkend is dat er in een zo vroeg mogelijk stadium alles aan gedaan wordt om de WGA-instroom te voorkomen.

Introductie WGA Preventie Pakket

Maar hoe zet je dit in de markt? Met volle overtuiging natuurlijk! Naast een complete whitepaper is er een leadgenererende landingspagina gerealiseerd. Meerdere advertentiecampagnes hebben de doelgroep naar deze pagina gebracht. Daarnaast bouwde we een complex retargeting plan. Wel op de pagina geweest, maar geen download? Dan probeerden we de doelgroep alsnog warm te maken door middel van verschillende relevante blogs, een podcast en video.

Hoe wij het zelf ervaren - Robin, grafisch ontwerper bij Contentleaders

Nieuwe visuele
stijl eigen maken

Robin, hoe bevalt het werken voor Robidus?

“Het was een pittig project, maar tegelijkertijd een ontzettend mooie uitdaging. Aan de hand van de nieuwe visuele stijl en positionering, werd er mij gevraagd om de brochure en website vorm te geven. Er lagen al best wat elementen vast, zoals het logo en kleurgebruik. Toch heb ik het heel eigen kunnen maken.”

Robin

Wat zijn de belangrijkste lessen die je hebt geleerd?

“Gaandeweg werd het mij duidelijk dat iedereen dingen anders kan interpreteren. Daarom moet je altijd met elkaar in gesprek blijven; of het nou met de klant is of met je collega’s. Na verloop van tijd ga je elkaar beter begrijpen, dat komt de samenwerking zeker ten goede. In de brochure heb ik veel energie en tijd gestopt. Het sluit nu goed aan bij de nieuwe positionering. Je ziet de transparantie en de combinatie tussen het menselijke en het zakelijke terugkomen. Ik ben trots dat ik dit, ondanks wat hobbels, heb kunnen realiseren.”

Stel, je kunt alles voor Robidus maken wat je zou willen. Wat maak je dan?

“De nieuwe visuele stijl van Robidus is heel herkenbaar. Als er geen limiet is in tijd en geld? Dan zou ik een levensgroot steiger- of reclamedoek maken voor op een kantoorpand. Met de beelden, kleuren en visuele kenmerken die we ook laten terugkomen op de website en in de brochure. Robidus is over zichzelf best bescheiden, dit project zou vooral bedoeld zijn om de identiteit qua look and feel over te brengen naar de doelgroep. Dat zij ervaren waar Robidus voor staat.”

Contentleaders Brochure

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.