Kwantiteit én kwaliteit: meer en betere sollicitanten genereren voor GameHouse

Let the games begin

Het strategische
doel

De beste story driven mobile game developers aantrekken door GameHouse te positioneren als de ideale werkgever: dat is het doel van GameHouse. Met kantoren in Seattle, Eindhoven, Barcelona en Alicante is GameHouse een internationale speler in de game development wereld. De games van GameHouse draaien voornamelijk om één ding: het verhaal. Elk verhaal dat ze schrijven, elk personage dat ze creëren, elk liedje dat ze componeren; het staat allemaal in het teken van een verhaallijn die inspireert en beweegt. En daar is talent voor nodig! Talent dat zich niet altijd even makkelijk laat vinden. Met een goed draaiende talent website en een herpositionering van GameHouse als werkgever trokken we 270 sollicitanten aan met een kwaliteitspercentage van 10-15%!

GameHouse 1
GameHouse 2

Wie is
GameHouse?

GameHouse ontwikkelt story driven (mobile) games voor vrouwen zoals het welbekende Delicious Bed & Breakfast en Delicious World.

De
uitdaging

GameHouse als ideale werkgever positioneren om meer en betere sollicitanten aan te trekken.

Behaalde
cijfers

Met de nieuwe website talent.gamehouse.com trokken we 270 sollicitanten aan met een kwaliteitspercentage van 10-15%!

Positionering als werkgever en nieuwe websites

GameHouse merkte dat er een contrast bestond tussen datgene wat ze wilden uitdragen en het beeld dat sollicitanten van GameHouse hadden. Hierdoor bleek een sollicitant vaak niet te passen bij GameHouse en een vacature. Maar andersom kwam het ook wel eens voor dat de sollicitant zelf aangaf dat hij of zij niet paste bij het bedrijf. Bovendien bleef de aanwas van nieuwe sollicitanten achter op de vacatures en nieuwe posities die vrijkwamen binnen GameHouse. Kortom: GameHouse had behoefte aan meer én betere sollicitanten.

GH site-min
GH site
GH een duidelijk verhaal-min

Een
duidelijk verhaal

Er was dus sprake van een duidelijk doel, waar een goede aanpak en een begrijpelijk verhaal voor nodig waren. De nieuwe recruitmentwebsite talent.gamehouse.com zorgt ervoor dat GameHouse een waterdicht verhaal vertelt en echt de juiste snaar weet te raken. De recruitmentwebsite schept een helder beeld van GameHouse, maar ook van de sollicitatieprocedure. Door middel van het stappenplan weet een sollicitant precies waar hij of zij aan toe is. Door een FAQ toe te voegen, beantwoordt de talent website op voorhand al bepaalde vragen die een sollicitant kan hebben. Geen ruimte voor onduidelijkheid meer dus!

Wat vindt GameHouse

GH site
GH site

Een aantrekkelijke
werkgever

Naast een aantrekkelijke en heldere recruitmentwebsite is het ook belangrijk om als werkgever op de juiste knoppen te drukken bij een sollicitant. Wat wil je uitdragen als werkgever? Wat onderscheidt GameHouse van andere game developers? Om deze vragen te beantwoorden, positioneerden we GameHouse als een plek vol creativiteit, talent en ruimte voor groei. Hoe we dit deden?

  • Door meer inspirerende, relevante en vernieuwende content aan te bieden. zoals blogs en employer stories.
  • Door GameHouse consistent in de kijker te spelen op social kanalen.
  • Door in te spelen op relevante thema’s en onderwerpen en daar kennis, informatie en inspiratie over te delen. 

Interview met
Kelvin Hagebeuk - Designer

Hoe bevalt het werken voor GameHouse?
Werken voor GameHouse is echt heel tof! Juist omdat ze zo opvallend zijn qua positionering en product kan ik mijn creativiteit hier erg goed in kwijt. Daarnaast zijn de mensen die daar werken enthousiaste toppers die altijd goed meedenken in oplossingen!

Waarin lag de grootste uitdaging om de kwaliteit van sollicitanten te verhogen?

Het blijft altijd wel een uitdaging om de juiste snaar te raken en zodoende kwalitatief betere sollicitanten te werven. Want zelfs met een goed opgestelde Candidate Journey, Candidate Persona en Brand Identity is het uiteindelijk toch deels trial and error. Gelukkig dragen deze strategische middelen wel bij aan een sterk plan en ga je zelfverzekerder je ‘quest’ aan in het verbeteren van de kwaliteit. Een quest waarin we nu goed weten te slagen, maar altijd nog kansen blijven zien.

Wat maakt het merkverhaal van GameHouse zo sterk volgens jou?
Specifiek voor het werven van sollicitanten hebben we voor GameHouse een label toegevoegd genaamd ‘Talent at GameHouse’. Iedere mogelijke sollicitant, werknemer, maar ook ex-werknemers heeft hiermee een plekje gekregen waarin ze zich allemaal kunnen herkennen en in contact kunnen komen met GameHouse. Zij zijn tezamen de Talents waarover we spreken en die we willen aantrekken. Daarnaast is GameHouse een story-driven mobile game ontwikkelaar, en daar spelen we slim op in door het voor ieder Talent mogelijk te maken zijn eigen verhaal te ontwikkelen bij GameHouse. We zeggen dan ook: The story is yours, come play it!

Kelvin Hagebeuk
Contentleaders Brochure

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.