Efficiënte marketing voor efficiënt debiteurenbeheer

Ronkende marketingmotor voor snelgroeier Payt

Het strategische doel

Het doel van Payt: jaarlijks Nederlandse organisaties helpen om € 100 miljard aan facturen te innen. 4 door de wol geverfde Groningse ondernemers runnen Payt, een slimme cloud software voor debiteurenbeheer, waar meer dan 10.000 organisaties dagelijks op vertrouwen. De grootste kracht: automatisering met ruimte voor persoonlijk contact. Te late betalingen zijn vaak geen onwil. Een consistente opvolging, met herinneringen en heldere communicatie, helpt organisaties beter betaald te krijgen. En dat slaat aan.

Wie

WIE IS PAYT

Payt biedt sinds 2012 slimme cloud software voor debiteurenbeheer

UITDAGING

DE UITDAGING

Payt positioneren als thoughtleader op het gebied van beter betaald krijgen

Cijfers

TE BEHALEN CIJFERS

In 3 jaar tijd het aantal leads per maand met 300% verhogen

Gestart in november 2018

Marketingcampagnes
Full focus op leads voor sales

Brede lijn aan marketingacties
Om de marketing van Payt te intensiveren, starten we tal van acties, gericht op meerdere doelgroepen. Elke campagne is in lijn met het overkoepelend creatieve concept, en werkt het voor een specifiek thema voor een specifieke groep in Nederland uit. Daarmee raken we de juiste vraagstukken om een oplossing voor te bieden.

Leads klaar voor sales
Met slimme inzet van gated content, gericht op wat elke doelgroep specifiek nodig heeft, stomen we leads klaar voor sales. Het hele scala aan mogelijkheden om de doelgroep te bereiken, gebruiken we experimenteel. Is een mini-campagne geslaagd? Tijd om op te schalen!

Nieuwe vorm van financiering voor het voetlicht
Payt ontwikkelde, in samenwerking met New10, een vernieuwende vorm van voorfinanciering van facturen aan. Via advertorials, banners en social ads brachten we het onder de aandacht bij ondernemers en accountants. Resultaat: in 2 weken tijd meer dan 20 warme leads in de accountancybranche.

Resultaten (tot dusver)
• 700% groei aan leads binnen een jaar
• ruim 1400 leads in het eerste jaar
• verstevigde positie als thought leader

Bekijk dit project!

“Contentleaders heeft de marketing van Payt flink geprofessionaliseerd en het aantal leads laten toenemen. Ons bedrijf is daardoor harder gegroeid dan wanneer we dit niet hadden gedaan. Daarnaast is de samenwerking prettig, een fijn setje mensen.”

Sander Kamstra, directeur Payt

Gestart in maart 2019

Dicht op de onbewuste behoefte zitten
Platform over slimme financiën

Leads op de lange termijn
Campagnes gericht op directe leads alleen gaan het strategisch doel niet halen. Om over een jaar nog steeds directe leads te kunnen binnenhalen, moet financieel Nederland Payt nu al leren kennen, in directe of indirecte vorm.

Duidelijke positie: koploper
Om aan die leads te werken en om Payt als thought leader te positioneren, hebben we een contentplatform opgezet: NLBeterBetaald. Het biedt inzichten die ondernemers en financieel managers direct in de praktijk kunnen toepassen. Zo zitten we dicht op de onbewuste behoefte om financiën in de onderneming slimmer te regelen.

Bekijk dit project!

Gestart in februari 2019

Nieuwswaarde uit eigen data
Hoe snel krijgt Nederland Betaald?

Data uit de organisatie gebruiken
Als er één vakgebied is waar je bij uitstek data driven kunt werken, is het wel financieel management. Payt beschikt, als verwerker, over een schat aan geanonimiseerde data over verzonden facturen. Samen doken we de cijfers in en haalden er relevante informatie uit.

Hoe goed doe je het als financieel manager?
Met deze informatie laat de monitor van NLBeterBetaald elk kwartaal zien wat de ontwikkeling van het betaalgedrag in Nederland is. Elke ondernemer of financieel manager kan zo toetsen hoe de eigen organisatie het op het gebied van innen van facturen doet. En dat kan soms pijn doen 😉

Bekijk dit project!

Daniëlle van Gils

Hoe wij het zelf ervaren

Hoe wij het zelf ervaren
Kleine acties, snel resultaat

Daniëlle, jij bent vanuit ons in de lead voor Payt. Wat betekenen de successen voor jou?
De marketingacties die we doen, zijn experimentgericht: snel produceren, snel leren (en falen) en successen snel opschalen. Elk experiment dat slaagt en elke lead die eruit volgt, is een bescheiden resultaat. Bij elkaar opgeteld een resultaat waar we onbescheiden trots op zijn!

Wat is het spannendste aan een experiment?
Je weet van tevoren nooit hoe het precies uitpakt. Daarom moet het snel te maken zijn. De best scorende artiesten hebben voor één nummer-1-hit tussen 10 en 20 ‘gewone’ nummers nodig. Het is dan ook een opluchting als een experiment goed uitpakt 😉 Dan zit je op de goede weg en kun je opschalen.

Kom alles over onze geïntegreerde marketingaanpak te weten:

Onze diensten, werkwijze, wie we zijn én waarom wij je als geen ander kunnen helpen met groei!