Baanbrekend record: sollicitanten voor IQ Select
Volle bak marketing met een duidelijk doel
Het strategische
doel
De nummer 1 recruiter zijn voor de transportwereld; dat is het doel van IQ Select. Met inmiddels kantoren in Amsterdam, Barendrecht, Nieuwegein en Breda groeien ze al jaren stevig door met de vlam in de pijp. Terecht kan gezegd worden dat IQ Select de transportwereld flink opschudt. Naast groeien is het doel van IQ Select om truckers en chauffeurs beter te beschermen tegen slechte arbeidsomstandigheden en te lage lonen. IQ Select vindt dat echt werk, goed beloond moet worden. En die filosofie slaat aan.
Wie is
IQ Select?
IQ Select biedt sinds 2014 de beste, vaste banen in de transport en logistiek.
De
uitdaging
Te behalen
cijfers
20.000 sollicitanten behalen in 5 jaar tijd.
15.000+
Banenscans
Solliciteren was nog nooit zo makkelijk!
Social is nog steeds krachtig
Samen met IQ zochten we naar een manier om truckers te laten solliciteren zonder met borden langs de A2 te adverteren. De kracht van social campagnes gericht op truckers en het succes ervan kenden we al door eerdere campagnes. Door de campagne te richten op wat truckers belangrijk in hun werk en leven vinden, raken we een snaar die voorheen (vreemd genoeg) onberoerd is gelaten.
Solliciteren vanuit de cabine
Met de Banenscan geven we de touwtjes (of het stuur zo je wilt) in handen van de trucker. Hun ervaring en wensen staan centraal. De scan focust zich op het noodzakelijke en overtuigt door eenvoud. De advertenties converteren vanwege heldere en duidelijke taal en spreken de truckers aan op waar ze recht op hebben. Dat levert kosten per lead op voor een schijntje. Het inzetten van leadforms en een chatbot hebben het aantal inzendingen snel doen stijgen.
🇵🇱 Extra: we hebben de hele campagne gedupliceerd, maar dan in het Pools. Inmiddels hebben we ruim 8000 Poolse sollicitaties. Wielki sukces!
Resultaten (tot dusver)
- 15000+ ingevulde Banenscans (gloeiend hete leads)
- Kosten per lead gemiddeld minder dan twee euro
- Branding van IQ Select als de nummer 1: priceless
Wat vindt
IQ Select
Rebranding en een
nieuwe website
Ongewoon goed geregeld
Grote doelstellingen, passende website
IQ Select groeide al tijden hard en met onze hulp intensiveerde die groei. Maar aan de voorkant was die groei niet zichtbaar. Een nieuwe positionering en bijbehorende website laat beter zien wat IQ Select kan en levert en wat hiervan de resultaten zijn.
Onderscheiden
Meer opvallen in de vrij homogene wereld van transport is niet makkelijk. Door juist op die waarheid in te spelen met een nieuwe pay off, bedienen we twee doelen: IQ Select valt beter op én truckers maken direct kennis met de meerwaarde die IQ levert.
Mark rijdt voorop
Mark, jij bent van ons uit in de lead voor IQ Select. Wat betekenen de successen voor jou?
Vertrouwen krijgen heeft voor mij een totaal nieuwe betekenis gekregen; IQ liet ons gas geven. Iedere Zapier van een ingezonden scan voelt als een uitbetaling van dat vertrouwen.
Het rebranden van IQ Select; waarom was dat spannend?
Een ijzersterk concept nog ijzersterker neerzetten; ik geef het je te doen. We wilden voorkomen dat een nieuwe website een dip in conversie zou opleveren. Dat is gelukt.
Waarom ben je zelf nog niet achter het stuur gekropen?
Wie ontwerpt dan de ads? Bovendien is mijn ruimtelijk inzicht niet om over naar huis te schrijven.
Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien
In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.