Marketingplan
in één dag

De belangrijkste antwoorden op
de belangrijkste marketingvragen

Wat als je in één dag een commercieel marketingplan voor de komende 5 jaar kunt opstellen voor jouw organisatie?! Een plan dat jouw organisatie helpt een groeiversnelling te realiseren. Een vliegwiel. Geen losse eindjes, maar een concreet plan gemaakt door ervaren professionals. Dat is wat de “marketingplan in één dag” sessie oplevert.

Praktisch marketingplan

Direct praktisch
bruikbaar

Van strategie tot concrete taken die de komende drie maanden moeten worden uitgevoerd (kwartaalplan). Met dit plan kun je direct aan de slag.

Begrijpelijk, compleet en onderbouwd marketingplan

Begrijpelijk, compleet en onderbouwd

Het plan geeft de antwoorden op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Creatief en zakelijk goed onderbouwd.

De beste investering in jaren

De beste investering
in jaren

Geen plan dat in de la beland, maar een plan dat echt werkt: een groeiversneller. Praktisch, effectief, concreet.

Resultaatgericht format

Marketingplan

1Stap 1: basis informatie uitvragen

De basisinformatie voor het marketingplan wordt van te voren met elkaar in kaart gebracht. Denk aan cijfers als klanten, doelgroepen, omzet, conversieratio etc. Deze informatie wordt deels online en deels in een telefonisch interview uitgevraagd. Op basis van deze informatie bereiden onze sessie begeleiders zich voor.

2Stap 2: kick-off

In een kick-off duiken we samen de diepte. Bij de ‘marketingplan in één dag’ sessie zijn vanuit Contentleaders altijd minimaal een ervaren creative & strateeg / business developer aanwezig. Waar nodig schakelen we direct experts bij; denk daarbij aan een marketing automation specialist of een online marketeer. Vanuit jullie kant vragen we om de belanghebbende en betrokken op commercieel vlak allemaal te betrekken zoals. Denk aan sleutelfiguren als de CEO, directeur, commerciele directeur, sales manager, marketing manager etc. We vragen altijd om zoveel mogelijk belanghebbende te betrekken, zodat het draagvlak voor uitvoering zo groot mogelijk is. De sessie duurt maximaal een dagdeel.

Het dagprogramma

  • Kennismakingsronde (15 min);
  • Inspiratie: wat is er allemaal mogelijk met moderne marketing. Aan de hand van geschikte best practices (30-45 min);
  • Doornemen opzet sessie + naar wat voor een plan werken we toe? (10 min);
  • Samen zo concreet mogelijk bepalen wat we willen bereiken. Denk aan omzet,
    wensen, dromen, BHAG (Big Hairy Audacious Goal), etc. (30-60 min);
  • Bepalen van de obstakels in de organisatie om dit te bereiken op basis van de
    commerciële keten (30-60 min);
  • Bepalen wat de barrières zijn bij de klant om het door jullie gewenste gedrag te bereiken (15-30 min);
  • Bepalen hoe we de organisatie kunnen verbeteren (waar beginnen we?) en hoe we de barrières kunnen wegnemen (15-30 min);
  • Afsluiten, hoe verder? (15 min)

3Stap 3: plan maken

Na de sessie gaan onze professionals aan de slag om een compleet marketingplan te maken. Wat staat er in ieder geval in dit marketingplan?

  • De stip op de horizon;
  • De strategische prioriteiten die hieruit voortvloeien. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Hiervoor rekenen we eventueel commerciële cijfers door en geven we adviezen;
  • De strategische marketing-middelen die moeten worden ontwikkeld om de strategische prioriteiten te realiseren;
  • De tactische planning met milestones voor de komende drie jaar;
  • De tactische planning voor komend jaar en de gedetailleerde operationele planning in de vorm van een kwartaal plan.

Kortom, van abstract naar heel concreet. Eventueel vullen we dit plan aan met een creatieve doorvertaling. Hierin kunnen concepten, ontwerpen en essentiële ideeën in staan. Denk aan een ontwerp voor een contentplatform of aan een concreet idee over hoe een merk te bouwen. Over de merkidentiteit.

Benieuwd naar een voorbeeld marktetingplan? Een (bel)afspraak voor meer informatie?

Bel direct met Robert van Geenhuizen via 0332022143. Of vul het contactformulier hier rechts in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.

De investering voor deze sessie is als volgt:

Aan de sessie doen twee begeleiders mee. Zij bereiden de sessie voor en zijn ongeveer twee dagen druk met het uitwerken naar het uiteindelijke marketingplan.

Voorbereiding: 2 uur
Sessie met een creative & strateeg: 8 uur
Vorming marketingplan: 16-20 uur


Totale investering voor het marketingplan: € 3.000