Maak een keuze die bij jou én bij ons past

Van het begin van het proces, tot een uiteindelijk marketingsucces

Bij Contentleaders geloven we in marketing die raakt, en marketing die resultaat behaalt en bijdraagt aan jouw succes en dat van je bedrijf of organisatie. Aan de hand van 5 stappen, ontplooien we onze ideeën en ambities tot gave eindproducten en succesvolle projecten.

marketingaanpak

Kennismaking

Een logisch begin: een eerste kennismaking. In een digitaal of telefonisch gesprek leren we jou en je bedrijf graag beter kennen. Het doel van het gesprek is om te kijken waar jouw uitdagingen liggen op het gebied van marketing en business. Ook bekijken we hoe jullie verdienmodel in elkaar zit en hoe de huidige rol van marketing eruitziet. En niet geheel onbelangrijk: we kijken of ons marketing-as-a-service concept aansluit op jouw marketingbehoeften. Zijn wij de juiste partij om jouw marketingdoelen te realiseren?

Kick-off

Goed, we kennen elkaar nu wat beter! Nu is het tijd om al wat dieper op de materie in te gaan. Bij deze sessie van +/- 2 uur sluiten ook één van onze Marketingmanagers en Art Directors aan. We bevragen jullie uitgebreid over onder andere:

Contentleaders marketingaanpak kick-off

De organisatie

Het business model, op welke kpi’s wordt gestuurd?

De groeikansen

De doelgroep en segmenten, waar zijn jullie sterk in?

De concurrentie, wat doen ze goed en wat niet?

Jullie positie in de markt, waar staan jullie nu en past dat bij de ambities?

De huidige rol van marketing, resources en activiteiten uit het heden en verleden

De gewenste rol van marketing, wat moet marketing gaan opleveren?

Op basis van deze sessie komen we tot een strategisch marketingplan. Dit bevat onder andere een uitgewerkt OGSM model, een Brand Identity Matrix, een visuele doorvertaling en een uitgewerkte activiteiten-planning voor het eerste jaar.

Contentleaders marketingaanpak go or no go

Go or No Go?

Hebben jullie in de grote lijnen vertrouwen? Dan gaan we graag de samenwerking aan met jullie! Dit kunnen jullie officieel maken door de Proposify (online voorstel) te ondertekenen. Jullie ontvangen een getekende kopie automatisch in jullie mail.

Lift-off

We gaan beginnen! In deze meeting maak je kennis met de mensen uit het team die voor jullie aan de slag gaan. Elk team bestaat uit een copywriter, designer, online marketeer, marketing automation specialist en een webbouwer. Samen met het team lopen jullie nog één keer het plan goed door en we maken afspraken over onder andere de planning, communicatie en feedback. Zo leren jullie het team kennen en zij jullie. Dat vinden wij belangrijk, want zeker in de beginfase zal je ook regelmatig met de mensen in het team contact hebben. De Marketing Manager is de eindverantwoordelijke met wie je (twee) wekelijks de voortgang bespreekt en per kwartaal nieuwe plannen en activiteiten afstemt.

Contentleaders marketingaanpak lift-off
Contentleaders marketingaanpak planning en deadlines

Planning & deadlines

In deze meeting worden jullie meegenomen in de daadwerkelijke uitgewerkte planning voor het eerste kwartaal op basis van de vorige meeting. Ook maken jullie kennis met de tools die we gebruiken zoals Slack, Airtable, TeamWork en onze dashboards.

Om ervoor te zorgen dat we de juiste dingen doen en blijven doen, hebben we natuurlijk regelmatig contact.

 

Dagelijks contact (indien nodig) via Slack om werkzaamheden af te stemmen

Tweewekelijkse calls om activiteiten, planning en voortgang te bespreken

Een maandelijkse meeting om de output en cijfers met elkaar te evalueren

Een kwartaalmeeting om de gekozen strategieën te toetsen en vooruit te kijken

Wil je meer weten over onze werkwijze, Marketing as a Service? Of ben je benieuwd hoe we de essentie van jouw merknaam vangen en een sterke merkidentiteit neerzetten? Lees dan onze blogs over Marketing as a Service en over Brand Identity Matrix.
Contentleaders Brochure

Zet de eerste stap naar jouw marketingsucces

Download onze brochure en ontdek meer over onze werkwijze, Marketing as a Service, en hoe we resultaten voor jouw marketing boeken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.