Lead nurturing voor accountants

Zodra er leads binnenkomen, is het van belang om deze te kwalificeren en om daadwerkelijk afspraken te maken. Wanneer de aantallen erg groot worden, kan het zinnig zijn om dit ‘lead nurturing’-proces te automatiseren. Dit wordt vaak met e-mail gedaan. Met een serie e-mails verdiep je het onderwerp dat je eerder hebt aangeboden (in de whitepaper, scan of test).

Het doel van lead nurturing Het doel van lead nurturing is om jouw toekomstige klant steeds een stap dichter bij het aankoop-moment te brengen. Zo zet je belangstelling om naar bereidheid. Dit is extra belangrijk als er een grote drempel is om over te stappen op jouw dienstverlening. Het bijkomende voordeel? Je weet al veel over je toekomstige klant zodra je de telefoon pakt. Deze extra informatie haal je uit zijn of haar lees- en klikgedrag.

Deze informatie maakt het op voorhand een stuk eenvoudiger om een relevant gesprek aan te knopen.

Wanneer gebruik je lead nurturing voor je accountantskantoor?

Lead nurturing voor accountants gebruik je:

  • Als documenten in grote aantallen gedownload worden
  • Als het aankoopproces complex is (er zijn meerdere mensen bij betrokken)
  • Als de risico’s van de aankoop/overstap groot zijn
  • Als de download wel belangstelling opwekt, maar nog geen koopbereidheid.

Als de aantallen klein zijn is lead nurturing onnodig, omdat je dan handmatig alle leads kunt monitoren en opvolgen. Heb je meer leads nodig? Lees het blog Bepaal je online marketing doelstellingen als accountantskantoor.

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze
actuele blogs

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou kunnen helpen groeien