Dure Adwords, of een duur bel bureau inhuren? Of toch maar wat sponsoren? Nieuwe klanten aantrekken voor je kantoor kan veel gemakkelijker. Gewoon door te laten zien hoe goed je een klant kunt helpen. Door een goed doelgroep onderzoek, kwamen wij er voor accountantskantoor Izygo achter dat restauranten op fiscaal vlak veel kansen laten liggen. Voorbeeld: in veel gevallen wisten ze niet dat er € 2700,00 subsidie beschikbaar is voor het in dienst nemen van BBL leerlingen. Gek genoeg hadden veel van de ondervraagden wel een accountant. Blijkbaar werd dit advies niet proactief gegeven.
Fiscale scan
Om dit soort fiscale kansen inzichtelijk te maken ontwikkelde we een scan. In maximaal drie minuten weet je dan als restaurant of je fiscaal kunt besparen of niet.
Promotie via Facebook
Om de scan onder de aandacht te brengen plaatse we in de tijdlijn van restauranthouders op Facebook advertenties.
Resultaten
In twee maanden genereerde we voor nog geen € 2000,- budget, 290 ingevulde fiscale scans. Een overweldigend aantal. Deze mensen worden nagebeld en gevraagd om een afspraak te maken. In veel gevallen willen ze dit wel. Een ideaal verkoop moment. Want je kunt samen meer in de materie duiken en jezelf als kantoor goed profileren. In veel contactmomenten resulteert dit dan ook in nieuwe klanten.
Even dromen…
Wat als we dit een jaar lang doen? Dan zouden we dus 1740 ingevulde fiscale scan hebben. Stel dat slechts 3% klant zou worden, dan zijn dit dus 52 nieuwe klanten!