Een resultaatgerichte website: aan de slag na strategie!

Wie gaat er na strategische plannen als eerste met een website aan de slag? De copywriter, die wil weten hoe het eruit komt te zien? Of de designer, die de inhoud en tekst wil weten? Die twee combineren, is voor veel bedrijven een lastige opgave. Dat zien wij anders!

Een website met impact kan niet zonder de synergie tussen designer en copywriter. Daarom beginnen zij samen aan de website, met een brainstorm. Dat versterkt de disciplines en zorgt dat copy en design optimaal op elkaar zijn afgestemd. We bedenken het niet alleen, maar zijn samen bezig met vragen als: wat past bij het merk? Wat is de gewenste uitstraling, in design en tekststijl?

Dat heeft wat voeten in de aarde voor ‘traditionele’ designers en copywriters. Een copywriter moet in staat zijn mee te denken met design, moet visueel kunnen denken, en een wireframe interpreteren. Een designer moet met copy en tekststijl mee kunnen denken, van een tekst weten of de uitstraling past bij het merk. Het hokjesdenken voorbij!

Een helder doel

Hebben we in kaart wat we met de website willen bereiken? We zijn op de hoogte van de strategie van het bedrijf, weten op welke call(s)-to-action we ons richten. Er ligt een (her)positionering. Aan de hand daarvan bepalen we het uitgangspunt.

Eerste schetsen

Vervolgens gaan we aan de slag met de eerste schets. De copywriter bedenkt ter plekke koppen als voorbeeld, waarmee de vormgever de inhoud direct te pakken heeft. We maken een opzet van het geheel, zoals de schets van deze blog 🙂 Wat willen we op welke manier communiceren?

Wireframe

Die ideeën en schetsen werken we uit in een wireframe. De volgorde staat, de blokken zijn bekend en koppen worden ingevuld. Beeld, kleur en typografie volgen later. Voor de efficiëntie in het proces haken we hier de webdeveloper aan: kan dit idee schaalbaar worden gemaakt?

Aan de slag!

Hier splitst de brainstorm. Designer en copywriter gaan los van elkaar aan de slag. De designer heeft een goed beeld om met ontwerp, typografie en kleur aan de slag te gaan. De copywriter weet precies welke teksten er komen en stemt die op het ontwerp af. Design en teksten op maat voor een website met impact!

Wie gaat er na strategische plannen als eerste met een website aan de slag? De copywriter, die wil weten hoe het eruit komt te zien? Of de designer, die de inhoud en tekst wil weten? Die twee combineren, is voor veel bedrijven een lastige opgave. Dat zien wij anders!

Multidisciplinair, niet in silo’s

Omdat we naast elkaar werken en in hetzelfde team (een multidisciplinair team in plaats van alle copywriters in één team en alle designers in één team), zijn de lijntjes kort en schakelen we snel als er onduidelijkheden zijn.

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze
actuele blogs

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou kunnen helpen groeien