Eigenlijk valt strategisch advies niet onder onze diensten; het vormt namelijk de basis voor het grotere geheel. Uiteindelijk fungeert strategisch advies als houvast voor al onze activiteiten. We gaan je uiteraard niet vertellen hoe jij je business moet runnen. Maar we laten je wel zien hoe marketing maximaal kan bijdragen aan jouw uiteindelijke doel. Die blinkende stip aan de horizon. Daar wil je uiteindelijk naartoe, toch?
Realistische doelen
en marketingactiviteiten
Voordat we die stip op de horizon kunnen bereiken, moeten we samen kijken hoe we daar gaan komen. Zie het als roadmap, routebeschrijving of marketingplan. Het maakt niet uit hoe je het noemt, aan de hand van dit plan houden we continu de voortgang in de gaten en stellen we prioriteiten. Welke activiteiten moeten nu gebeuren om het gestelde doel te bereiken en wat kan eventueel later? Dit doen we aan de hand van veel onderzoek en diverse methoden.
Het start met onderzoek. We geven je inzicht in de strategieën van concurrenten, we kijken wat er in jouw markt gebeurt én waarom. Ook kijken we naar jouw organisatie. Niet alleen naar wat je wilt uitstralen, maar ook waar je voor staat en wie je bent. Dit doen we aan de hand van diverse methoden en tools zoals: OGSM, measurements, cultuuronderzoek, concurrentieanalyses en een BIM. Op basis van deze informatie kunnen we vervolgens realistische doelen vaststellen en marketingactiviteiten gaan kaderen. Samen stellen we kraakheldere KPI’s vast, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Uiteindelijk geeft dit marketingplan houvast.
Marketingstrategie
is constant bijsturen
Denk nog even terug aan die roadmap; je weet punt A en punt B. Maar wat er onderweg gaat gebeuren, kun je nooit volledig voorspellen. Daarom weten ook wij nooit helemaal zeker of dingen gaan werken, zoals wij denken dat ze gaan doen. De oplossing? Blijven experimenteren. Aan de hand van experimenten kunnen we kijken wat het beste werkt én wat niet werkt. Moeten we bijvoorbeeld een nieuw segment uitproberen? Of is er toch meer behoefte aan een andere dienst? Op basis van toetsing creëren we een verdere uitrol van het marketingplan en kunnen we bijsturen als dit nodig is.
Elke activiteit is een
leermoment
Wij hebben hier iets aan, maar jij als organisatie ook. Intern denken onze copywriters of online marketeers na bij elke activiteit die ze doen: gaat deze blog bijdragen aan het grotere geheel en hoe steek ik deze advertentiecampagne zo goed mogelijk in? Iedere actie die we voor jou uitvoeren, is een leermoment. Om uiteindelijk de grote vraag te kunnen beantwoorden: Welke marketingactiviteiten uit het marketingplan gaan jou dichter bij die blinkende stip op de horizon brengen?
Marketingstrategie
is zichtbaar in de:
- Brand Identity Matrix - BIM
- Cultuuronderzoek
- Concurrentieanalyse
- Product/Markt combinatie
- Business Model Canvas
- Marketingplan
- AirTable - Alle marketingactiviteiten overzichtelijk
- Project Management Tools - Voortgang waarborgen
- Marketing Dashboards - Cijfers en inzicht waar bij te sturen Product/Markt combinatie
Marketingstrategie
hoogtepunten:
Hier zijn ze dan
onze marketingstrategen
Hier zijn ze dan
onze marketingstrategen
Resultaatgericht creatief, zo laat Israël, (met of zonder puntjes op de ‘e’) zich graag omschrijven. In zijn rol als strategisch marketeer daagt hij klanten uit samen succes te boeken op korte en lange termijn.
Israel van Bedijk
Legt snel contact en zorgt dat klant en team ongedwongen samenwerken. Sietske weet dat “nee” bestaat, maar maakt liever alles mogelijk. Het resultaat telt, zonder dat de weg erheen onprettig is.
Sietske Leenders
Hij combineert al zijn ervaringen bij diverse bureaus tot unieke strategische plannen. Gaat nooit een uitdaging uit de weg, wel graag in combinatie met een mooi speciaalbiertje.
Mathijs van der Hurk
Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien
In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.