Voordat we die stip op de horizon kunnen bereiken, moeten we samen kijken hoe we daar gaan komen. Zie het als roadmap, routebeschrijving of marketingplan. Het maakt niet uit hoe je het noemt, aan de hand van dit plan houden we continu de voortgang in de gaten en stellen we prioriteiten. Welke activiteiten moeten nu gebeuren om het gestelde doel te bereiken en wat kan eventueel later? Dit doen we aan de hand van veel onderzoek en diverse methoden.
Het start met onderzoek. We geven je inzicht in de strategieën van concurrenten, we kijken wat er in jouw markt gebeurt én waarom. Ook kijken we naar jouw organisatie. Niet alleen naar wat je wilt uitstralen, maar ook waar je voor staat en wie je bent. Dit doen we aan de hand van diverse methoden en tools zoals: OGSM, measurements, cultuuronderzoek, concurrentieanalyses en een BIM. Op basis van deze informatie kunnen we vervolgens realistische doelen vaststellen en marketingactiviteiten gaan kaderen. Samen stellen we kraakheldere KPI’s vast, zodat alle neuzen dezelfde kant op staan. Uiteindelijk geeft dit marketingplan houvast.