Copywriting

Maar tekstschrijven kan iedereen, toch? 

Copywriting Header

Natuurlijk. De meesten van ons kunnen een aantal mooie zinnen op papier zetten, maar tekstschrijven is meer dan dat. De toegevoegde waarde van onze copywriters ligt ergens anders; wij kijken naar het grote geheel. Sluit het aan bij de contentplanning, past het bij het merk, draagt het bij aan de marketingdoelstellingen? En misschien wel het belangrijkste: gaat jouw doelgroep het lezen?

Een goed begin
is het halve werk

Een goed begin is het halve werk. Bij tekstschrijven moet de basis altijd kloppen. Daarom schakelen we met vormgevers, online marketeers en webdevelopers. Een titel kan aanspreken maar als het SEO-technisch niks oplevert, kan die alsnog de prullenbak in. En als alle teksten langer zijn dan verwacht, heeft de vormgever daar een flinke klus aan. Je kunt tekstschrijven natuurlijk uitbesteden aan een extern bureau. Maar hoe mooi is het als het gehele plaatje direct klopt?

Daarom gaan wij voor het optimale eindresultaat. We kennen de klant, de bijbehorende doelstellingen, de doelgroep en tone of voice. Hier passen we onze contentplannen op aan: van actuele blogs, complexe crisiscommunicatie tot complete mailcampagnes die leads opleveren. Na het tekstschrijven geven we het stokje niet zomaar door, we kijken samen met de vormgever naar het resultaat in design. Waar nodig zetten we de punten op de ‘i’.

Copywriting bij Contentleaders
Copywriting met Tim Roks

Tekstschrijven is
optimaliseren

En dan is het tekstschrijven klaar? Zeker niet. Wij komen niet onder de kritische blik van onze online marketeers uit. Zij kloppen bij ons aan als een tekst ergens niet aan voldoet. Verkeerde focus keywords,  te weinig SEO termen of te lange meta descriptions, dat komt bij ons tekstschrijven niet voor. Maar ook na publicatie stopt ons werk niet. Want hoe zeker we ook zijn van onze zaak, het kan gebeuren dat het de doelgroep niet triggert. Daarom zullen we teksten, ook na livegang,  altijd blijven optimaliseren.

Dit leveren onze
tekstschrijvers

Copywriting met Floor de Wilde

Tekstschrijven
volgens Contentleaders

Betrokken bij het merk

Onze copywriters spreken klanten vaker dan hun eigen ouders. Wij vinden het namelijk ontzettend belangrijk om bij jou en bij jouw organisatie betrokken te zijn en te blijven. We willen weten wat er bij jullie leeft. Zo kunnen we teksten leveren die naadloos aansluiten bij jouw merk.

Slurpen data als marketeers

We kijken naar data. Naar de marketingdoelstellingen, zodat we weten waar het tekstschrijven aan moet bijdragen. Maar ook naar analyses van onze marketeers of onderzoeken. Van de best werkende LinkedIn advertentie tot de optimale lengte van een blogpost, titel of brochure.

Copywriting met Nikki Mul
Copywriting kwaliteitsslag

Ultieme kwaliteitsslag

Naast het tekstschrijven, redigeren we veel. Zoals we al zeiden; iedereen kan een aantal mooie zinnen op papier pennen. Maar die ultieme kwaliteitsslag maken wij: extra komma hier, puntje daar. We kijken naar de opbouw, tone of voice, zinsbouw en het SEO-technische gedeelte. Daarnaast zorgen we ervoor dat het aansluit op design en online marketing.

Leren, leren, leren

Tekstschrijven doe je niet alleen. Onze copywriters delen daarom kennis. We lezen elkaars teksten en blijven constant feedback geven waarmee we verder komen. We leren zo om het tekstschrijven zo goed te maken dat we op ieder moment onze keuzes kunnen pitchen en onderbouwen.

Tekstschrijven
Eindresultaten:

Hier zijn ze dan
onze copywriters

Daniëlle van Gils

Hier zijn ze dan
onze copywriters

Met haar scherpe pen gaat Daniëlle voor heldere en letterperfecte teksten. Ze schakelt snel in stijl en inhoud, en verliest de context niet uit het oog. Boekenwurm vergroeid met internet.

Daniëlle van Gils

Tim

Wat voor content je ook nodig hebt, Tim regelt het en zorgt dat het van topkwaliteit is. Verder gek op auto’s, muziek en (flauwe) woordgrappen. Ga – op eigen risico – naar timsaver.com voor een indruk van zijn flappen (= flauwe + grappen).

Tim Roks

Nikki Mul

Leergierig, goedlachs en een doorzetter. Nikki bijt zich vast in een tekst en laat pas los als elke komma zorgvuldig is afgewogen. Liefhebber van popcultuur, Europese steden, boeken, fijn eten en rode wijn.

Nikki Mul

Floor de Wilde

Vindingrijk taalgebruik zonder onnodige opsmuk. Recht voor z’n raap en recht uit het hart; zoals Floor is, zo zijn haar teksten. Naast haar expertise voor schrijven, een wandelend bierwoordenboek en fanatiek vinylverzamelaar.

Floor de Wilde

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

In onze brochure vertellen we over onze unieke methoden, tools en technieken.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.