De saleskit van een accountant, wat zit er in?

De laatste stap in het vererven van nieuwe klanten is het omzetten van je afspraken in deals, in nieuwe klanten. Je zult je potentiële klant er tijdens jullie gesprek van moeten overtuigen dat het waardevol is voor hem om gebruik te maken van jullie dienstverlening.

Het goede nieuws: er zijn behoorlijk wat mogelijkheden om de gemiddelde conversieratio te verbeteren. Maak daarbij gebruik van een goede saleskit; een ‘digitale koffer’ met gereedschap, die je meeneemt naar afspraken met potentiële klanten. Een goede saleskit bevat:

  • factsheets  (product/bedrijf/etc.)
  • FAQ (frequently asked questions) sheets. In een salesgesprek worden nooit alle vragen beantwoord. Zorg ervoor dat veel vragen grotendeels kunnen worden beantwoord door zo’n FAQ sheet. Vragen creëren onduidelijkheid en onveiligheid en beïnvloeden de conversie in negatieve zin
  • calculatiemodel/scan – hoeveel voordeliger is je nieuwe klant bij jou uit?
  • PPT-presentatie voor het management. Er zijn vaak meerdere mensen bij een B2B-salesproces betrokken: beslissers, beïnvloeders, initiators. Vaak heb je in eerste instantie alleen contact met een initiator. Het is van groot belang voor de conversie om hem/haar ook tools te geven, zoals een goede PPT, om de anderen in het proces te kunnen overtuigen
  • referenties
  • implementatie-stappenplan Dit creëert veiligheid en voorspelbaarheid. Je laat hiermee zien dat ‘OK is om klant te worden’. Dit omdat je duidelijk laat zien wat er gebeurt nadat je klant zijn beslissing genomen heeft
  • nieuws over trends veranderingen in de branche van de doelgroep (bevestigt de klik met je klant) bedrijfsbrochure van je kantoor businesscases/succesverhalen nieuws/informatie over gewonnen prijzen en waarderingen; resultaten c.q. interpretaties van recent marktonderzoek in de markt van je klant
Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een greep uit onze
actuele blogs

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou kunnen helpen groeien