
Onze customer journey sessie
geeft jou optimaal inzicht in jouw klanten
De customer journey is de reis die jouw klant aflegt vanaf het eerste contact tot na de aankoop van je product of dienst. Alle contactmomenten, ook wel touchpoints genoemd, zoals websitebezoek, downloads of e-mails vallen hieronder. Een goede customer journey zorgt ervoor dat klanten een positieve ervaring hebben met jou bedrijf. Dit kan leiden tot klantloyaliteit, herhalingsaankopen en ambassadeurs voor jouw merk.
Breng jouw customer journey in kaart
Om voor een optimale customer journey voor je klanten te zorgen, is het belangrijk dat je de huidige journey in kaart hebt. Welke touchpoints heeft jouw klant, en wat roept dit bij je klant op? Is de ervaring op dat moment positief, of juist negatief? Dit geeft jou inzicht in wat je klanten ervaren en waar kansen liggen om hun ervaring te verbeteren.
Een analyse van de customer journey zorgt ervoor dat de klantreis in kaart wordt gebracht en kan jij dus gaan starten met het optimaliseren van de klantervaring. In veel gevallen is zo’n analyse complex en is het ingewikkeld om hier mee te starten. Want op wat voor manier maak je de volledige klantreis inzichtelijk? Bij Contentleaders hebben we het Customer Journey spel ontwikkeld die op een holistische manier de volledige huidige klantreis in kaart brengt, en je inzichten geeft voor optimalisaties.
Een sessie helpt je hierbij
Het Customer Journey spel helpt je op een toegankelijke manier inzicht krijgen in de ervaring en de touchpoints van je klanten. Aan de hand van 6 fasen die je klanten doorlopen worden verschillende touchpoints, en de ervaring van je klanten in kaart gebracht. In de sessie, waarin je het spel speelt, samen met onze strategen en content marketeers. We helpen en begeleiden je in het spelen van het customer journey spel, waardoor jij het maximale uit de analyse haalt.
De voordelen
van een goede customer journey
Het optimaliseren van je klantreis aan de hand van een sessie heeft een aantal voordelen. We zetten ze nog even voor je op een rijtje:
- Holistische benadering over de hele klantreis
- Direct de huidige ervaring van je klant in kaart
- Je ontvangt inzicht in optimalisaties van de customer journey
- Verbetering in klanttevredenheid en klantloyaliteit
Boek nu jouw customer journey sessie