Stel je voor. Je bent een vooruitstrevende accountant. Jouw klanten zijn blij met de ondersteuning die je biedt. Je geeft proactief advies en je helpt ondernemers om te groeien. Hoe kom je dan van dat saaie imago af? Hoe zorg je ervoor dat potentiële klanten zien dat jij meer bent dan alleen die grootboekrekening? Het probleem zit hem vaak in de kern van het merk. Van buitenaf lijk je op een saai, traditioneel accountantskantoor, terwijl je juist zo vooruitstrevend bent.
Kibo Accountants in 3 stappen van saai kantoor naar sterk merk
Doe waar je goed in bent. Zorg ervoor dat je vindt waar je passie ligt en onderzoek waar je geld mee kunt verdienen. Met deze eigenschappen kun je jouw merkidentiteit uitwerken tot visuele identiteit. Voor Kibo Accountants hebben we dit bereikt in 3 stappen.
1. Het Brand Archetype van KIBO
Het brand archetype is de eerste stap om je merkessentie vast te leggen als kompas voor alles wat je doet: communicatie, gedrag en strategie. Kibo Accountants is in de kern een ‘Hero’. Met de bijbehorende belofte om mensen uit te dagen, grenzen te verleggen en boven zichzelf uit te stijgen.
2. KIBO’s Brandstar
Na het bepalen van het Brand Archetype gaan we aan de slag om de brandstar te bepalen, de essentie van het merk. Hiermee bepaalden we de waarden, persoonlijkheid en competenties van Kibo. De Why van Kibo is hiermee: “Wij geloven dat iedere ondernemer altijd meer kan bereiken dan hij zelf voor mogelijk had gehouden”.
3. Bepalen visuele identiteit van Kibo
Maar hoe gaat de buitenwereld zien waarvoor je staat? Wat je kracht is. Het visuele plaatje moet precies kloppen bij de brandstar: de merk identiteit van Kibo.