Welke marketingrollen staan er voor jou klaar?
Als je voor een extern marketingbureau kiest, krijg je een specialistisch team dat jou volledig ontzorgt. Het grote voordeel hiervan is dat je alle specialismen onder één dak hebt. Iedereen houdt zich bezig met hetgeen waarin hij of zij excelleert. En dat gaat de kwaliteit van jouw marketing naar het volgende niveau tillen. Want hoe fijn is het om je alleen bezig te houden met datgene waar je écht goed in bent? De kracht van het uitbesteden van je marketing zit hem juist daarin: wij doen waar wij goed in zijn, jullie doen waar jullie goed in zijn!
Jouw marketingteam: de verschillende marketingdisciplines
Contentleaders bestaat uit een team van bijna 30 gedreven en resultaatgerichte marketing-fanatiekelingen, onderverdeeld in 4 marketingdisciplines. Wij verbinden de juiste strategie naadloos aan een excellente uitvoering. En dat doen we door alle facetten van het marketingvak tot hun recht te laten komen door minimaal één toegewijde specialist per team in te zetten. Dus elk team telt minstens één copywriter, vormgever, marketeer en webdeveloper.
Marketingdiscipline #1: de Copywriter
Natuurlijk. Iedereen heeft in meer of mindere mate het vermogen om zinnen op papier te zetten, maar bij ons is tekstschrijven meer dan dat. Foutloos met woorden toveren is zeker niet waar de kwaliteiten van onze copywriters stoppen. Zij kijken ook naar het grotere geheel. Sluit het aan bij de contentplanning, past het bij het merk, draagt het bij aan de marketingdoelstellingen? En misschien wel het belangrijkste: gaat jouw doelgroep het lezen? Belangrijk hierbij is dat je stilstaat bij de winsten en pijnen van je doelgroep. Dat is waar onze copywriters zich mee bezighouden. Tekst vormt in essentie de kern van marketing, dus het is van groot belang dat je tekst staat als een huis.
Marketingdiscipline #2: de Vormgever
Wat onze grafisch vormgevers uniek maakt? Resultaatgericht ontwerpen. Het is niet alleen een kwestie van mooie dingen maken, het is een kwestie van gezamenlijke doelen behalen. Het is fijn als iets mooi is, maar het is nog beter wanneer een ontwerp werkt én resoneert bij de gewenste doelgroep. En ook dat doe je samen! Want teksten moeten in een ontwerp tot hun recht komen en online marketeers moeten zien dat een design de doelgroep kan triggeren. Wat moet het ontwerp losmaken, voor wie moet het iets losmaken, aan welke doelen moet het bijdragen, hebben we eerder met iets succes bereikt én natuurlijk: heeft de klant al iets voor ogen? Deze vragen vormen de basis van het werk van een grafisch vormgever.
Marketingdiscipline #3: de Marketeer
Onze online marketeers zorgen dat alle marketingactiviteiten naadloos op elkaar aansluiten. Multidisciplinaire marketing die zorgt voor spijkerharde resultaten. Niet eenmalig, maar telkens opnieuw. Met jarenlange ervaring en het gebruik van de beste tooling zorgen wij dat de warme leads over de toonbank vliegen als warme broodjes. Onze marketeers zorgen ervoor dat jouw doelgroep op het juiste moment wordt blootgesteld aan de juiste content. Waar houden de online marketeers zich zoal mee bezig? Van online advertising, zoekmachineoptimalisatie en e-mailmarketing tot social media; niets is te gek. Sterker nog, iedere online marketeer bij Contentleaders heeft zijn of haar eigen expertise. Want excelleren in je eigen vakgebied vinden wij vanzelfsprekend.
Marketingdiscipline #4: de Developer
Oké, we hebben scherpe SEO teksten én de juiste vormgeving; maar nu moet dit samenkomen. Dat doen onze professionele back-end en front-end developers. Zij zorgen ervoor dat de techniek de voorkant – copywriters, grafisch vormgevers, marketeers en de foto- en videograaf – optimaal ondersteunt. Ze realiseren wat jij voor ogen hebt én zorgen ervoor dat je zelf ook met de nieuwe website kunt werken, wel zo handig.
Nu ken je ons wat beter
Genoeg over ons, laten we het over jou hebben! Om erachter te komen of we bij elkaar passen, zouden we graag meer over jou en je organisatie te weten willen komen. Neem vrijblijvend contact met ons op en we komen zo snel mogelijk bij je terug!