Marketing- zelf doen of uitbesteden?
chevron-right
chevron-right

Marketing: zelf doen of uitbesteden?

Marketing: zelf doen of uitbesteden?

Kun je ze al ruiken? Kansen die jouw organisatie kan benutten met online marketing. Maar nu kom je voor een lastige keuze te staan. Een keuze waar veel bedrijven tegenaan lopen: je staat op het punt om meer te investeren in marketing, maar er is twijfel om het werk uit te besteden of zelf intern op te pakken. Wat ga je doen? In deel #2 van deze blogserie over Marketing as a Service (MaaS) vertel ik je meer over twee uitersten op het spectrum van marketing: marketing zelf doen, of marketing uitbesteden. Belangrijk om in het achterhoofd te houden: de ene vorm van marketing wint het niet per definitie van de andere. Afhankelijk van jouw organisatie en de context kan zowel het uitbesteden als het zelf onderhouden van je marketing voor jou werken.

Marketing zelf doen

Jij wilt met jouw organisatie misschien gewoon zelf aan de slag met marketing. Dat begrijpen we! Online marketing uitbesteden is misschien niet geschikt voor de huidige situatie waarin jouw organisatie verkeert. Of je wilt zelf beschikken over alle ins en outs op het gebied van marketing om jouw bedrijf te laten groeien. Jij kent jouw bedrijf het beste, dus wie kan de marketingactiviteiten beter invullen dan jijzelf? Wat zijn de redenen om je marketing zelf op te pakken? Wat zijn de voordelen van het zelf doen van je online marketing?

Jij kent jouw bedrijf

Het grote voordeel van je eigen marketing verzorgen, is dat geen buitenstaander je bedrijf ooit zo goed kent als jijzelf. En als puntje bij paaltje komt: wie is er zo enthousiast over jouw organisatie dan jijzelf en je collega’s? Wanneer je zelf je marketing verzorgt, ben je dus wellicht authentieker en daarmee ook effectiever.

Snel schakelen

Wanneer de marketing binnen jouw organisatie intern wordt opgepakt, kun je snel schakelen. Je bent niet afhankelijk van een andere partij, waardoor de lijntjes korter zijn en jouw organisatie efficiënter kan inspelen op specifieke ontwikkelingen. 

Marketing- zelf doen of uitbesteden

Marketing uitbesteden

Wij van Peakfort geven de voorkeur aan een ander perspectief. Wij denken dat het heel veel waard is dat jouw marketingvraagstukken snel en adequaat worden opgelost. Wanneer je je marketing uitbesteedt, ben je volledig ontzorgd en kunnen jouw organisatie en haar medewerkers zich volledig richten op de zaken waar jullie in excelleren. Want zeg nou zelf, het liefst besteed jij al je tijd aan het samenwerken met klanten. Maar wat zijn de voordelen van het uitbesteden van je marketing? Ze zijn ontelbaar, maar de volgende springen er wat ons betreft het meeste uit:

Meer quality time

Doordat jij je geen zorgen meer hoeft te maken over de kwaliteit van je marketingactiviteiten, houd je zeeën van tijd over. Tijd die je kunt gaan besteden om meer te investeren in quality time met je klanten, zodat jij hen nog beter kunt ondersteunen.

Meer zichtbaarheid

Wanneer je je marketing uit handen geeft aan een gespecialiseerd team, creëer je meer zichtbaarheid rondom je merknaam. Mensen kunnen niet meer om je heen. Op social media, jullie website en allerlei andere platformen wordt jouw organisatie vaker gezocht én gevonden.

Hogere kwaliteit

Het grote voordeel van het uitbesteden van je marketing is dat je een volledig team van specialisten voor je klaar hebt staan. Van vormgeving, tot copywriting, tot online marketing. Je hebt alle disciplines onder één dak, waarbij de specialistische kennis van elk teamlid leidt tot een kweekvijver voor hoogstaande kwaliteit.  

Tot slot

Ieder bedrijf en iedere context is uniek. Er is daarom  geen eenduidig antwoord te geven op de vraag of je online marketing zelf moet doen of beter kunt uitbesteden. It depends. Het is belangrijk om een goede afweging te maken welke optie het beste bij jouw organisatie past. 

In deze blog:

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Webinar Cookieloze Tijdperk

Google Chrome is gestart met het blokkeren van Third-Party Cookies. Ben jij nog niet gestart met het cookieloze tijdperk? Bekijk ons on-demand webinar en ontdek de impact voor jou en welke oplossingen er zijn.