Lead nurturing voor accountants

Zodra er leads binnenkomen, is het van belang om deze te kwalificeren en om daadwerkelijk afspraken te maken. Wanneer de aantallen erg groot worden, kan het zinnig zijn om dit ‘lead nurturing’-proces te automatiseren. Dit wordt vaak met e-mail gedaan. Met een serie e-mails verdiep je het onderwerp dat je eerder hebt aangeboden (in de whitepaper, scan of test). Het begrip lead nurturing betekent kortgezegd dat je potentiële klanten voedt met informatie zodat zij uiteindelijk klant worden.

Het doel van lead nurturing is om jouw toekomstige klant steeds een stap dichterbij het aankoopmoment te brengen. Zo zet je belangstelling om in bereidheid. Dit is extra belangrijk als er een grote drempel is om over te stappen op jouw dienstverlening. Het bijkomende voordeel? Je weet al veel over je toekomstige klant zodra je de telefoon pakt. Deze extra informatie haal je uit zijn of haar lees- en klikgedrag. Deze informatie maakt het op voorhand een stuk eenvoudiger om een relevant gesprek aan te knopen.

Lead Nurturing Accountants

Wanneer gebruik je lead nurturing voor je accountantskantoor?

Lead nurturing voor accountants gebruik je:

  • Als documenten in grote aantallen gedownload worden
  • Als het aankoopproces complex is (er zijn meerdere mensen bij betrokken)
  • Als de risico’s van de aankoop/overstap groot zijn
  • Als de download wel belangstelling opwekt, maar nog geen koopbereidheid.

Het is mogelijk dat meer dan één van de vier redenen uitnodigt tot lead nurturing. Onthoud wel: hoe meer redenen, hoe meer reden tot lead nurturing. Krijgt een potentiële klant bijvoorbeeld te maken met een complex aankoopproces én hij vindt de risico’s van de aankoop/overstap groot? Gebruik dan sowieso lead nurturing!

Als de aantallen klein zijn, is lead nurturing onnodig, omdat je dan handmatig alle leads kunt monitoren en opvolgen. Heb je meer leads nodig? Lees het blog Bepaal je online marketing doelstellingen als accountantskantoor.

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

Een greep uit onze
actuele blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren en optimaliseren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons je relevante inhoud en aanbiedingen te tonen.

Alles accepteren Opslaan

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou helpen groeien