Het ideale schema om je blogs op social media te delen
chevron-right
chevron-right

Het ideale schema om je blogs op social media te delen

Het ideale schema om je blogs op social media te delen

Vroeger liep ik altijd tegen het probleem aan dat ik niet goed wist hoe vaak ik mijn eigen content kon ‘pushen’ via social media. Ik was bang om over te komen als spammer. Iets wat niet ten goede komt van je reputatie en aantal volgers.

Dit probleem werd opgelost toen ik dit schema vond. Het is een overzicht per medium (Twitter, Facebook en Google Plus) met hoe vaak en wanneer je jouw blog kunt pushen. Hierdoor worden je vragen beantwoord als:

  • Hoe vaak kan ik dit op elk social media kanaal posten?
  • Hoeveel tijd moet er tussen de berichten zitten?
Je content plannen op social media

Je content plannen op social media

Het schema kun je aanpassen naar jouw kanalen/branche/bevindingen. Lijkt het te kort op elkaar, dan kun je zelf altijd meer tijd wachten tussen de posts. Hierdoor hoef je nooit meer na te denken over waar/wanneer jij je content promoot op social media. Zelf vind ik dit een mooi uitgangspunt:

Social media content

Wat is voor jou het ideale schema? Vind je het al snel te veel worden, of kun je jouw content niet genoeg promoten? Denk er goed over na! Het is zonde om de content -waar je zo je best op hebt gedaan- maar één keer overal te delen.

Posts optimaliseren voor Social Media

Voor de hoeveelheid klikken op jouw posts en het aantal shares van jouw post, is het van belang dat jij jouw posts optimaliseert voor Facebook en Twitter. Doe dit structureel voor iedere post om te zorgen dat deze optimaal uit de verf komt!

In deze blog:

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Webinar Cookieloze Tijdperk

Google Chrome is gestart met het blokkeren van Third-Party Cookies. Ben jij nog niet gestart met het cookieloze tijdperk? Bekijk ons on-demand webinar en ontdek de impact voor jou en welke oplossingen er zijn.