Best of Breed vs geïntegreerde marketingaanpak

In de softwarewereld is het een hele bekende term: “Best of Breed”. Van alle softwarepakketten kies je diegene die het beste een specifiek onderdeel kan automatiseren. Ook in marketing zie ik deze aanpak veelvuldig gebruikt worden. Omslachtig en slecht voor de kwaliteit, waarom geen geïntegreerde marketingaanpak?

Een partij die je eenmalig betrekt bij je strategie- en identiteit vraagstukken, een ander bureau regelt je SEO en SEA en weer een ander ontwerpt je advertenties en huisstijl. Wil je focus op leadgeneratie of hulp bij het organiseren van een evenementen? Weer een ander marketingbureau. Of heb je de capaciteit om alles intern op te lossen?

Geïntegreerde marketing

Marketeer veredelde Projectcoördinator

Misschien klinkt het logisch, want ieder bureau is een expert op hun eigen vakgebied. En omdat marketing behoorlijk complex is geworden, kun je niet alles zelf doen. Vaak hoor ik, net als in de softwarewereld, dat door het inzetten van losse bureaus de synergie vaak ontbreekt. Daarnaast verandert de baan van een marketeer in een soort projectcoördinator. Iemand die iedereen moet briefen en alle losse elementen op elkaar moet afstemmen. De synergie gaat verloren en de energie erbij.

Best of Breed vs geïntegreerde marketing aanpak

Breng de synergie terug door geïntegreerde marketing

Vandaag de dag is je marketing (helaas) zo goed als de slechtste schakel in de keten. Als Adwords veel verkeer oplevert, is dat natuurlijk geweldig. Maar wat als je bezoekers vervolgens niet op de juiste pagina komen of als er op de pagina geen goede call-to-action staat? Wat als de content niet kwalitatief genoeg is? Wat als je een lead genereert, maar te vroeg belt? Of als je deze lead niet effectief bewerkt van marketing- tot sales qualified lead, middels lead nurturing? Alles moet kloppen en elkaar versterken.

Nu zou ik af kunnen sluiten met: ‘Dat kunnen wij voor je regelen.’ Maar dat doe ik niet. En laat het me niet merken dat je vanuit deze blog tóch de brochure downloadt! In plaats daarvan sluit ik af met een tip. Om jouw marketingeuro zo goed mogelijk te laten renderen, raad ik je maar één ding aan: centraliseer zoveel mogelijk van je marketingactiviteiten! Je behoudt overzicht, kunt focus aanbrengen en ziet synergie tussen alle losse delen.

PS: Ik zie het als je toch een brochure downloadt.

Brochure Contentleaders

Ontdek in onze brochure hoe wij jou kunnen helpen groeien

Een greep uit onze
actuele blogs

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Accepteren Afwijzen Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren en optimaliseren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om advertenties weer te geven die relevant en boeiend zijn voor de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons je relevante inhoud en aanbiedingen te tonen.

Alles accepteren Opslaan

Download onze gratis brochure
En ontdek hoe wij jou helpen groeien