B2B leadgeneratie
chevron-right
chevron-right

B2B leadgeneratie: hoe genereer je meer leads voor jouw organisatie?

B2B leadgeneratie: hoe genereer je meer leads voor jouw organisatie?

B2B leadgeneratie: het klinkt misschien als een fancy buzzword, maar eigenlijk is het gewoon een manier om te zeggen dat je meer leads wil die voor nieuwe klanten zorgen. En als je een B2B-bedrijf runt, of hier werkt, dan weet je hoe belangrijk het is om je pijplijn gevuld te houden met potentiële klanten. Maar hoe doe je dat dan? In deze blog geven we je een aantal tips die jou daarbij helpen. 

1. Kijk naar de markt, maar blijf authentiek

Het is belangrijk om te weten hoe je markt in elkaar zit, en wat je concurrenten doen. Bekijk hun sociale media, abonneer je op hun nieuwsbrief en bekijk hun content. Maar bepaal vooral hoe jij je kan onderscheiden van je concurrenten en zo een unieke positie inneemt voor je klanten. 

2. Geef iets weg

Iedereen houdt van gratis dingen ontvangen, toch? Bied waardevolle content aan, zoals whitepapers, e-books, webinars of gratis consults. Als je iets waardevols weggeeft, zullen mensen sneller geneigd zijn om hun gegevens achter te laten. En dat betekent weer nieuwe leads voor jou. Deze kun je vervolgens goed opvolgen, en wie weet worden ze klant.

3. Maak gebruik van humor

Humor kan een krachtig middel zijn om de aandacht te trekken van potentiële klanten. Als het past bij je merk, kan het een effectieve manier zijn om je te onderscheiden van je concurrenten. Zo onthouden prospects jou beter. Door dit op te volgen met goede content, verbeter jij je B2B leadgeneratie.

4. Blijf volhouden

Het kan soms even duren voordat je een goede lead binnenhaalt. Blijf je potentiële klant opvolgen met gepersonaliseerde content en blijf in contact. Vergeet hierbij niet dat het niet draait om het aantal leads, maar dat juist de kwaliteit van je leads belangrijk is. Kies de juiste momenten om de passende content aan te bieden. 

5. Maak gebruik van LinkedIn voor B2B leadgeneratie

LinkedIn is een professioneel netwerk waar je gemakkelijk in contact kunt komen met potentiële klanten en waar je jezelf als expert in jouw vakgebied kunt presenteren. Gebruik LinkedIn om waardevolle content te delen, actief te zijn in relevante groepen en om te netwerken met mensen in jouw branche.

6. Pas account-based marketing toe voor je B2B leadgeneratie

Richt je op specifieke bedrijven in plaats van op individuele leads. Door account-based marketing toe te passen, kun je je leads beter kwalificeren en je conversieratio verhogen.

7. Organiseer een evenement

Organiseer een webinar, een workshop of een conferentie die relevant is voor jouw doelgroep en bied waardevolle informatie aan. Hierdoor laat jij je expertise zien en ben je in contact met je potentiële klant. Het geeft je een unieke kans om op een andere manier interactie met je doelgroep op te zoeken.

8. Gebruik retargeting voor je B2B leadgeneratie

Target mensen die al eerder interactie hebben gehad met jouw website of content. Zo blijf je in het zicht van potentiële klanten en vergroot je de kans dat ze bij jou terugkomen. Bovendien zijn deze leads ‘warmer’ en is de kans groter dat ze relevante content gaan downloaden.

9. Maak gebruik van referrals

Vraag bestaande klanten om jouw bedrijf aan te bevelen bij hun netwerk en beloon ze als ze een nieuwe klant aanbrengen. Referrals hebben vaak al vertrouwen in jouw bedrijf omdat ze het aanbevolen hebben gekregen van iemand die ze vertrouwen. Dit vergroot de kans dat ze daadwerkelijk klant worden.

10. Blijf up-to-date

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in jouw branche. Lees relevante blogs en nieuwsartikelen, volg experts op sociale media en bezoek conferenties en evenementen. Door goed op de hoogte te zijn, kun je jezelf onderscheiden van je concurrenten en jezelf als expert profileren. B2B leadgeneratie is een belangrijk aspect van elk succesvol bedrijf en je kunt het verbeteren door gebruik te maken van verschillende strategieën en tactieken. Met de bovenstaande tips kun je dit naar een hoger niveau tillen en nieuwe klanten binnenhalen. Mocht je het lastig vinden kan je ook besluiten samen te werken met een B2B marketingbureau.

In deze blog:

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Kies je voor accepteren, dan plaatsen we alle cookies. Kies je voor afwijzen, dan plaatsen we alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen.

Accepteren Weigeren Meer opties

Deze website gebruikt cookies

Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over jou en jouw internetgedrag verzamelen, zowel binnen als buiten onze website. Op basis daarvan passen wij en derde partijen de website, onze communicatie en advertenties aan op jouw interesses en profiel. Meer informatie lees je in ons cookie statement.

Functionele cookies
Arrow down

Functionele cookies zijn essentieel voor het correct functioneren van onze website. Ze stellen ons in staat om basisfuncties zoals paginanavigatie en toegang tot beveiligde gebieden mogelijk te maken. Deze cookies verzamelen geen persoonlijke informatie en kunnen niet worden uitgeschakeld.

Analytische cookies
Arrow down

Analytische cookies helpen ons inzicht te krijgen in hoe bezoekers onze website gebruiken. We verzamelen geanonimiseerde gegevens over pagina-interacties en navigatie, waardoor we onze site voortdurend kunnen verbeteren.

Marketing cookies
Arrow down

Marketing cookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Het doel is om relevante advertenties te vertonen aan de individuele gebruiker. Door deze cookies toe te staan, help je ons relevante inhoud en aanbiedingen aan je te vertonen.

Accepteren Opslaan

Webinar Cookieloze Tijdperk

Google Chrome is gestart met het blokkeren van Third-Party Cookies. Ben jij nog niet gestart met het cookieloze tijdperk? Bekijk ons on-demand webinar en ontdek de impact voor jou en welke oplossingen er zijn.